Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé dráhy pohořely u soudu. Stávka pokračuje, řidiče ubíjejí kolony

  6:59aktualizováno  6:59
Německý soud odmítl pokus německých drah Deutsche Bahn končit právní cestou stávku strojvůdců, která od středy ochromuje zemi a má trvat ještě celý víkend a v pondělí. Místo vlaků jezdí víc autobusů a aut, takže jsou velká německá města ochromena kolonami.

Hlavní nádraží ve Stuttgartu zeje prázdnotou, stávka železničářů pokračuje. (6. listopadu 2014) | foto: Reuters

Soudkyně Ursula Schmidtová rozhodla, že stávka neporušuje žádné zákony, ani není nepřiměřeně rozsáhlá, jak argumentovaly Deutsche Bahn (DB). Znamená to, že stávka vedená odbory s 20 000 členy s cílem prosadit zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby strojvůdců může pokračovat podle plánu až do pondělního rána, což představuje nejdelší stávku v poválečné historii německých železnic. Přihlížet může 196 000 zaměstnanců DB a miliony cestujících.

DB se proti verdiktu mohou ještě odvolat, šance na úspěch jsou však podle Reuters malé. Právníci DB u soudu ve Frankfurtu nad Mohanem uvedli, že stávka způsobuje německé ekonomice každý den škodu ve výši 100 milionů eur (tedy 2,8 miliardy korun).

Soudkyně Ursula Schmidtová rozhodla, že stávka neporušuje žádné zákony, ani...

Soudkyně Ursula Schmidtová rozhodla, že největší stávka německých železničářů za 70 let není nezákonná.

Protestní akce postihla celé německé území a výrazně omezila provoz dálkových a regionálních vlaků. Ve většině německých velkoměst se zcela zastavila také široce rozšířená městská železnice. Německé dráhy se snaží zajistit alespoň částečný provoz pomocí strojvůdců, kteří nejsou organizováni v odborovém svazu GDL. V omezené míře jezdí i nákladní vlaky, hlavně s uhlím do elektráren.

Dlouhé kolony ochromují velká města

Německá nádraží jsou kvůli stávce téměř prázdná, cestující většinou předem zvolili jiný způsob dopravy.

Podle odhadů byla ve čtvrtek zachována asi třetina spojů. Stávka strojvůdců postihla i železniční spojení Německa s Českem, když vlaky na trati z Prahy do Berlína končí v Drážďanech. Na českém území ale železniční provoz ovlivněn není.

V důsledku stávky se zvyšuje provoz na německých dálnicích. Provozovatelé dálkových autobusů vypravují o 20 procent víc spojů, řada lidí také k dojíždění za prací využívá nyní auto. Německá média proto varují, že zejména v okolí velkých měst se mohou tvořit dlouhé zácpy. Na dálnici před Mnichovem stála auta ve čtvrtek ráno v desetikilometrové koloně, u Düsseldorfu se vytvořila kolona dlouhá 30 kilometrů. Podle dopravních odborníků může být dnes situace ještě horší.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.