Za stanovisko vedení ČSA se postavili hlavní akcionáři firmy, kterými jsou Fond národního majetku a Konsolidační banka. Podpořil je také ministr dopravy a spojů Jaromír Schling, který se s akcionáři a vedením sešel v úterý večer.
Jak prohlásil mluvčí aerolinií Daniel Plovajko, ministr ocenil dosavadní přístup vedení společnosti a jeho snahu o zmírnění dopadů případné stávky na cestující.
Podle Schlinga není stávka řešením situace, navíc podstatně sníží hodnotu společnosti před připravovaným prodejem strategickému partnerovi.
Stáhněte si oficiální zprávu
ČSA o nezrušených letech.
"Nelze připustit, aby výsledkem byl další růst nákladů, který by se odrazil na vývoji hospodaření ČSA a snížil jejich konkurenceschopnost na trhu mezinárodní letecké dopravy," dodala ministrova mluvčí Ludmila Roubcová.
České stávky v letecké dopravě Kdo stávkuje v zahraničí |
Cestovky mohou mít problémy
Míru omezení charterů budou ČSA podle Plovajka schopny vyčíslit až ve čtvrtek, kdy se dozví, kolik pilotů vstoupí v případě neúspěchu jednání do stávky.
Omezení se prakticky za žádných okolností nedotkne kanceláří Fischer a Čedok, které k většině letů využívají vlastní letecké společnosti Fischer Air a Travel Servis.
Mluvčí CK Fischer Věra Kudynová ale uvedla, že národní přepravce nemůže počítat s případnou výpomocí jejich letadel a posádek, protože jsou momentálně plně vytížena.
Travel Servis je podle svého ředitele Romana Vika schopen menším kancelářím vypomoci svými kapacitami s dopravou klientů do cílových destinací.
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur je přesvědčena, že ČSA chartery zajistí, protože je k tomu vázána garančními smlouvami. V případě jejich nedodržení jim totiž hrozí vysoké smluvní pokuty.
Problémy by se tak mohly dotknout hlavně klientů malých cestovních kanceláří, které nemají prostředky na zajištění samostatného charteru a přepravu klientů řeší blokací míst na pravidelných linkách ČSA.