Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chování e-shopů se zlepšuje, stížností ubývá. Hříšnici však podvádějí dál

  10:44aktualizováno  10:44
Počet stížností na e-shopy meziročně klesá. Mezi internetovými prodejci lze ovšem pořád najít podvodníky a neseriózní podnikatele. Častými pochybeními obchodníků jsou hlavně nekomunikace, či pomalé a špatné vyřízení nesrovnalostí s dodáním zboží.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Evropská komise

Prosinec je tradičně vrcholem nákupní sezony a výjimkou nebyl ani loňský rok. Předvánoční prodeje dokonce lámaly rekordy a obchodníci odhadují prosincový meziroční nárůst tržeb až na desítky procent.

Získejte od e-shopů odměnu v podobě „vratných peněz“

E-shop před nákupem navštivte přes stránky VratnéPeníze.cz přes tlačítko „Přejít do obchodu“ a získejte zpět třeba i 15 % z každého nákupu. Ročně lze ušetřit stovky až tisíce korun.

„Dovedu si představit, že tržby se vyšplhají až k 85 miliardám. Hlavně e-shopy zaměřené na elektroniku hlásily výbornou vánoční sezonu. I v dalších letech by tržby měly růst. Nastupují hlavně e-shopy v rychloobrátkovém zboží, které mají obrovský růstový potenciál. Potraviny tvoří velkou část i běžných maloobchodních tržeb, a proto přelití jednoho procenta z kamenných obchodů do online může znamenat velký růst,“ hodnotí letošní prodeje analytik Home Credit Michal Kozub.

Dobrou zprávou pro zákazníky je zlepšující se morálka prodejců. Svědčí o tom pokles počtu stížností. „Od začátku prosince k dnešnímu dni eviduje Česká obchodní inspekce zhruba 250 podání spotřebitelů na e-shopy. Dá se říci, že prosinec by dokonce mohl být podprůměrný, co se počtu podání na e-shopy týká při srovnání s měsíci předešlými,“ uvádí pro iDNES.cz tiskový mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Inspekce má zatím jen průběžná data, i ty však ukazují jednoznačné zlepšení přístupu internetových prodejců k jejich zákazníkům. Pečlivější při výběru e-shopu jsou i samotní spotřebitelé. „Existuje sice obrovský počet e-shopů, lidé ale už nejsou tak naivní, dávají si pozor, kde a jak nakupují, jak platí atd. Proto si vybírají osvědčené prodejce a tím minimalizují riziko,“ říká Michal Kozub.

Analytik souhlasí i s tím, že se zlepšuje přístup obchodníků. Začali například používat nové druhy platebních postupů, čím zrychlili procesy případných reklamací. Prodejci také více dbají na dobré zkušenosti klientů.

Česká obchodní inspekce provedla v prosinci na základě podání zákazníků 56 kontrol e-shopů a vyměřila pokuty ve výši 142 tisíc korun. Nutno ovšem dodat, že řízení s několika e-shopy pořád probíhá.

Zatímco počet stížností na e-shopy v porovnání s minulostí klesá, charakter provinění internetových prodejců zůstává nezměněný. „Převážně se jednalo o klamavé obchodní praktiky, spočívající například v neposkytnutí zákonem stanovených informací o prodávajícím, o podmínkách uzavření smlouvy či o uplatnění práv vyplývajících spotřebitelům ze smlouvy,“ uvádí Jiří Fröhlich.

Dalšími častými pochybeními obchodníků jsou hlavně nekomunikace, či pomalé a špatné vyřízení nesrovnalostí s dodáním zboží.

Autor:



Nejčtenější

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Snaživá sekretářka v podání Free Radio. Veřejnost v soutěži Sexistické...

Bankovní poradkyně Lenka poslušně souložící na stole za svou cestou k úspěchu. A také pohled na ženu sedící na toaletě...

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...



Další z rubriky

Veterináři v Praze odhalili nelegální sklad s tunami mražených ryb a masa

Filety z mražené tresky.

Veterináři odhalili v Praze 6 nelegální sklad se zmrazenými rybami z Vietnamu, rybími konzervami z Koreje a zmrazeným...

Černý pátek je větší. Ale obchody vyprodávají neatraktivní věci, míní expert

Černý pátek prodejní akce

Černého pátku využívají čeští prodejci k tomu, aby se zbavili neatraktivního zboží, tvrdí ředitel Marketingového...

Nejsexističtější reklama roku: o titul se uchází Bernard i česká policie

Sexistická reklama Policie ČR.

Kampaň na černou dvanáctku a další piva z pivovaru Bernard nechtěně soutěží v hlasování o nejsexističtější reklamu roku...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.