Stálá parlamentní komise pro sdělovací prostředky
Na komisi poslanců má cenu se obracet s návrhy, jaké úpravy předpisů v souvislosti s reklamou přijmout. Tel. 02/57171111, e-mail: posta@psp.cz
Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání
Parlamentem volený orgán, který z právního hlediska rozhoduje o tom, zda reklama neuráží, je etická nebo někoho nepoškozuje. Může některé reklamní spoty zakázat anebo za ně udělit pokutu. Pod její působnost spadají všechny soukromé i státní rozhlasové a televizní stanice. Tel. 02/7813830, e-mail: rada_rtv@mbox.vol.cz
Rada České televize
Parlamentem volený orgán, který dohlíží na vysílání obou programů České televize.Na veřejnoprávních kanálech může znemožnit vysílání reklamy, která je nemorální nebo nevkusná. Tel. 02/61131111, e-mail: radact@czech-tv.cz
Rada pro reklamu
Dobrovolné sdružení organizací působících v reklamním průmyslu, které prosazuje etické principy v reklamě.Vydává doporučení ke stažení nebo změně jednotlivých inzerátů nebo celých reklamních kampaní. Její rozhodnutí nejsou závazná. Zabývá se veškerou reklamní aktivitou od televize, rádia přes veškerý tisk a plakáty po internet. Rada pro reklamu neřeší právní aspekty, ale pouze etické a morální. K tomu vydala Kodex reklamy. Tel. a fax: 02/24225692
Antispam
Sdružení bojující proti nevyžádaným reklamám v počítačových sítích (tzv.spamming). Zveřejňuje jednotlivé případy svévolně zasílaných reklamních počítačových souborů i s jejich autory. http://www.antispam.cz
Živnostenské úřady
Úřady zkoumají, zda je obsah i forma reklamy v souladu se zákonem. Písemnou stížnost stačí poslat na nejbližší úřad. Pokud má šiřitel reklamy sídlo v jiném okrese nebo obvodě, úřady si případ mezi sebou předají.