Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nokia si v Bruselu stěžuje, že všechny drážní zakázky dostává Kapsch

  9:56aktualizováno  9:56
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) musí vysvětlit Evropské komisi, jak je možné, že veškeré zakázky na zabezpečení hlavních tratí signálem GSM-R končí zatím stále u české pobočky rakouské firmy Kapsch. Důvodem je stížnost největšího hráče v oboru na světě, firmy Nokia Networks.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Finský výrobce totiž považuje soutěže na GSM-R vypsané Správou železniční dopravní cesty za diskriminační, protože se do nich nemůže přihlásit firma s jinou technologií než od Kapsche. Ve hře jsou přitom nejen miliardy korun ze samotných zakázek, ale i evropské dotace do dopravy.

Nokia se na Evropskou komisi obrátila kvůli zakázce za více než 600 milionů korun na pokrytí tratě z Kolína do Brna přes Havlíčkův Brod. Soutěž vyhrál Kapsch, ve hře byla jen jedna další firma, která rovněž nabídla technologii Kapsche.

Podle šéfa Nokia Networks v Česku Aleše Voženílka se Nokia obrátila na Evropskou komisi poté, co připomínkám nevyhověla ani SŽDC, ani antimonopolní úřad. Ten přestal soutěž řešit, protože mezitím SŽDC podepsala smlouvu s Kapschem.

Situaci v Česku Voženílek přirovnává k Polsku. „Na základě našeho upozornění Evropské komisi na neférové zadání byla soutěž zrušena a vypsána znovu. Zakázku jsme získali a polský stát ušetřil výrazné prostředky. To bez tvrdého konkurenčního prostředí není možné,“ řekl Voženílek.

SŽDC odmítá, že by v zakázkách zvýhodňovala technologii jedné firmy. „V případě, že by neexistovala reálná možnost, aby stavbu dodával někdo jiný, musel by zadavatel hledat jiný způsob zadávacího řízení,“ řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Kapsch odpověděl, že jeho technologie umožňuje propojení i s jinými výrobci.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.