Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký silniční bratr je tady. Záznamy o měření emisí se musejí evidovat

  13:57aktualizováno  13:57
Stanice měření emisí se musejí od prosince přihlásit do evidence kontrol, která má zabránit podvodům. Zatím je v systému zhruba polovina z 1800 stanic v Česku. Podobně jako u stanic technické kontroly bude platit povinnost fotit automobily, které jsou podrobovány zkouškám, a tyto fotografie archivovat v online databázi ministerstva dopravy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tomáš CetkovskýiDNES.cz

Provozovatelé stanic budou muset fotit poznávací značky, identifikační číslo vozidla, takzvaný VIN kód a stav tachometru. Systém má zabránit podvodům. Záznamy v něm poslouží jako důkaz, že vozidlo skutečně na kontrole bylo.

„Tím, že budeme to auto na testovací stolici fotit, že budeme fotit jeho VIN kód i tachometr, jsme přesvědčeni, že se takovýmto podvodům předejde,“ uvedl Ťok. Nový systém má například zabránit nešvaru, kdy lidé objíždějí více emisních stanic v případě, že měření škodlivin někde nevyjde.

Pravidla pro měření emisí se mění. Testovat budou jen STK

Emisní stanice budou od prosince lidem vydávat nové automaticky generované protokoly o měření, které se budou automaticky ukládat v evidenci. Měřicí technik tak podle Ťoka nebude mít žádnou možnost výsledky měření ovlivnit. Od listopadu má systém začít fungovat ve zkušebním provozu a od prosince bude spuštěn naostro.

Stanice, které se do evidence nepřihlásí, tak podle ministra nebudou moci vydávat nové protokoly. Staré protokoly ale Stanice technické kontroly (STK) přestanou od prosince uznávat. Nové povinnosti by podle ministerstva neměly délku emisní kontroly prodloužit o více než minutu. Úřad nicméně očekává, že se současný počet 1800 stanic nejspíš v důsledku změny sníží.

Na rozdíl od licencovaných STK si může emisní měřicí stanici otevřít kdokoliv, kdo splní technické podmínky. Zároveň neexistuje povinnost úřadům oznámit ukončení této činnosti. Řada emisních stanic tak už například nemusí vůbec tuto službu vykonávat. Od prosince zůstanou pouze ty, které opravdu chtějí v oboru dále podnikat, dodal Ťok.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Nejvytíženější opravovaný úsek D1 dokončíme v termínu, slíbil šéf ŘSD

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa sdělil na tiskové konferenci, jak pokračuje modernizace úseku dálnice D1...

Bakalářská práce exministra Krčála je shodná v 28 procentech, řekl rektor

Petr Krčál, ČSSD, kandidát na ministra bpráce a sociálních věcí.

Kontrola bakalářské práce exministra Petra Krčála na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně ukázala, že se obsahově shoduje v...

Svatby jako řemen. Svatební agentury mají čím dál víc práce

Svatba pořádaná společností White Agency

Kdo tvrdí, že manželství není v módě, neví, o čem mluví. Jen loni bylo podle Českého statistického úřadu uzavřeno téměř...

Najdete na iDNES.cz