Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stock prodal méně, na trhu ale posílil

  12:24aktualizováno  12:24
Obchodníkům v roce 2004 dodali výrazně méně, přesto však o něco posílili svoji pozici na trhu. Takový rok má za sebou největší česká likérka Stock Plzeň-Božkov. Firma se vyrovnala s poklesem prodejů, výrazně se jí navíc podařilo zvýšit vývoz.

"Do loňského roku jsme vstupovali za situace, kdy byly na skladech obchodníků obrovské zásoby lihovin. Ty obchodníci spekulativně nakoupili v posledních měsících roku 2003 před zvýšením spotřební daně, aby se předzásobili," uvedl generální ředitel Stocku Martin Petrášek.

V první polovině roku potom obchody své zásoby vyprodávaly a výrobci alkoholu zaznamenali velký útlum poptávky. Tato mimořádná situace na trhu trvala téměř celé první pololetí roku 2004.

Díky zlepšeným dodávkám ve druhém pololetí však nakonec roční prodej vyšplhal až k číslu 20,76 milionu litrů alkoholických nápojů. Přesto jsou výsledky loňského roku v porovnání s předloňskými výrazně nižší. Odbyt Stocku se meziročně snížil z 25,9 milionu litrů v roce 2003 o 19,8 procenta.

"I přes mimořádně nepříznivou situaci na celém trhu s lihovinami, který zaznamenal velký propad, jsme naší tržní pozici dále posílili," uvedl generální ředitel Stocku Plzeň - Božkov Martin Petrášek.

Podíl Stocku na trhu se v současnosti odhaduje asi na 33 procent.

Šéf největší české likérky však tvrdí - zvýšení spotřební daně zdražilo legální lihoviny a dále podpořilo lukrativnost černého trhu, který podle odhadů činí až čtvrtinu legální produkce. "Daňová opatření ani povinné kolkování lihovin nebudou mít z hlediska potlačení černého trhu žádné pozitivní efekty a nebudou ani přínosem pro státní rozpočet," soudí Martin Petrášek.

PIVO, DESTILÁTY,
VÍNO, KOKTEJLY
na napoje.idnes.cz

Stocku se naopak dařilo vyvážet. Firma loni exportovala 2,33 milionu litrů, což představuje meziroční nárůst o 19,1 procenta.

Rozhodující podíl na růstu vývozu má úspěšná dceřiná společnost Stock Slovakia, jejíž prodeje na Slovensku se zvýšily téměř o čtvrtinu. Stock Plzeň ale svoje výrobky dodával například i do Austrálie, Spojených států či Řecka.

Propadům na trhu s lihovinami hodlá Stock čelit nedávným vstupem na trh vína, když firma od jara loňského roku začala prodávat značku Král Vinohradu.

"Trh vína má šanci růst a naše aktivity na něm budeme dále posilovat. Plánujeme další rozšíření řady Král Vinohradu a přijdeme i se zcela novými značkami," uvedl Petrášek.

Autoři:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Voda na severu v rukou obcí? Bude to stát 2 miliardy a Veolia zůstane

(ilustrační snímek)

Měl to být přesun hospodaření s vodou od francouzské Veolie zpátky pod kontrolu českých měst a obcí. Jenže není to tak...

Zdraví i ve zvířecích miskách. Lidé chtějí krmiva s vysokým obsahem masa

Psi žerou

Kvalitní krmiva s vysokým obsahem masa, přidávání superpotravin, strmě rostoucí obliba pamlsků a doplňků pro zvířecí...

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Najdete na iDNES.cz