Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stojící vlaky vyhnaly Rakušany na silnice

  13:04aktualizováno  13:04
Rakousko se od půlnoci potýkalo s dvanáctihodinovou stávkou na železnici. Podle internetového listu Standard.at vyjela sotva polovina z plánovaných 7500 vlaků, přitom většina se zpožděním. Omezeno je také spojení s Českem. V Rakousku stávka donutila hledat jiný způsob dopravy 700 000 lidí.

Zaměstnanci rakouských drah ÖBB protestovali proti plánované reformě, která by železniční společnost rozdělila do čtyři firem v jednom holdingu. To by přineslo omezení sociálních výhod a propouštění.

Motoristické kluby kvůli stávce očekávaly na silnicích hlavně ve větších městech dopravní zácpy. Nakonec ale většina řidičů vyjela dříve, takže se hustší provoz rozmělnil.

V garážích zůstaly také autobusy provozované dráhami, naopak ale linkám, které provozuje rakouská pošta, se daří jezdit včas.

Ohrožení Češi
Kvůli stávce nevyjel z Česka přímý lehátkový vůz Praha – Linz – Zürich ani přímý lůžkový vůz ruských železnic na trase Wien – Břeclav – Ostrava – Moskva.

V noci z pondělí na úterý nejel přes české území ani mezinárodní rychlík 203 Chopin Warszawa – Ostrava – Břeclav – Wien.

"Se značným zpožděním musí počítat cestující u vlaků EuroCity, které směřují do nebo z Vídně," uvedl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Spoj EC 75 Johann Gregor Mendel odjel podle jízdního řádu z Prahy (odj. 6.56 hod.) do Břeclavi (přij. 10.22 hod.). Dále do Rakouska bude pokračovat po ukončení stávky se zpožděním cca 90 až 120 minut.

Vlak EC 104 Sobieski Wien – Břeclav – Ostrava – Warszawa jede v celé trase se zpožděním cca 150 až 180 minut a vlak EC 172 Vindobona Wien – Brno – Praha – Děčín – Berlin – Hamburg bude zpožděn asi o 120 až 150 minut.

"Cestujícím doporučujeme využít jiné pravidelné spoje, které nebudou dotčeny stávkou v Rakousku, nebo využít službu aktuální poloha vlaku, jejímž prostřednictvím lze určit přibližný odjezd zpožděných spojů," dodal Štáhlavský.,

Namísto některých vlakových spojů připravily železnice autobusovou náhradu, jako například u ranního rychlíku z Bratislavy do Vídně a dopoledního spoje v opačném směru.

Cestující čekají na vídeňském Západním nádraží během dvanáctihodinové stávky rakouských železničářů. (4. listopadu 2003)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.