Zaměstnanci rakouských drah ÖBB protestovali proti plánované reformě, která by železniční společnost rozdělila do čtyři firem v jednom holdingu. To by přineslo omezení sociálních výhod a propouštění.
Motoristické kluby kvůli stávce očekávaly na silnicích hlavně ve větších městech dopravní zácpy. Nakonec ale většina řidičů vyjela dříve, takže se hustší provoz rozmělnil.
V garážích zůstaly také autobusy provozované dráhami, naopak ale linkám, které provozuje rakouská pošta, se daří jezdit včas.
Ohrožení Češi
Kvůli stávce nevyjel z Česka přímý lehátkový vůz Praha – Linz – Zürich ani přímý lůžkový vůz ruských železnic na trase Wien – Břeclav – Ostrava – Moskva.
V noci z pondělí na úterý nejel přes české území ani mezinárodní rychlík 203 Chopin Warszawa – Ostrava – Břeclav – Wien.
"Se značným zpožděním musí počítat cestující u vlaků EuroCity, které směřují do nebo z Vídně," uvedl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Spoj EC 75 Johann Gregor Mendel odjel podle jízdního řádu z Prahy (odj. 6.56 hod.) do Břeclavi (přij. 10.22 hod.). Dále do Rakouska bude pokračovat po ukončení stávky se zpožděním cca 90 až 120 minut.
Vlak EC 104 Sobieski Wien – Břeclav – Ostrava – Warszawa jede v celé trase se zpožděním cca 150 až 180 minut a vlak EC 172 Vindobona Wien – Brno – Praha – Děčín – Berlin – Hamburg bude zpožděn asi o 120 až 150 minut.
"Cestujícím doporučujeme využít jiné pravidelné spoje, které nebudou dotčeny stávkou v Rakousku, nebo využít službu aktuální poloha vlaku, jejímž prostřednictvím lze určit přibližný odjezd zpožděných spojů," dodal Štáhlavský.,
Namísto některých vlakových spojů připravily železnice autobusovou náhradu, jako například u ranního rychlíku z Bratislavy do Vídně a dopoledního spoje v opačném směru.
Cestující čekají na vídeňském Západním nádraží během dvanáctihodinové stávky rakouských železničářů. (4. listopadu 2003) |