Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stovky klientů VZP naletěly podvodníkům, nevědomky změnily pojišťovnu

  19:23aktualizováno  19:23
Na stovkách klientů Všeobecné zdravotní pojišťovny parazitovali podvodníci. Její klienti se bez svého vědomí ocitli pod Oborovou zdravotní pojišťovnou, uvedla VZP. Podle pojišťovny klienty k přeregistraci přiměli lstí zprostředkovatelé. Tvrdili například, že lidé podepisují průzkum spokojenosti.

ilustrační snímek | foto: David VotrubaiDNES.cz

VZP o tom informovala v tiskové zprávě. Nejvíce takových případů hlásí Liberecký a Ústecký kraj, kde se na VZP obrátilo více než 250 klientů, kteří nevědí nic o tom, že by s přeregistrací k Oborové zdravotní pojišťovně (OZP) souhlasili nebo cokoliv podepisovali. Lidé se ozývají i z různých částí Moravy a jižních Čech.

Jak se mění pojišťovna

Na změnu pojišťovny má každý nárok jednou ročně a na výběr má ze dvou termínů, od 1. ledna do 31. března, přičemž se klientem nové pojišťovny stane od 1. července, nebo pak v druhém termínu od 1. července do 30. září, přičemž by pod novou pojišťovnu spadal od začátku následujícího roku.

Pokud poškození lidé nechtějí změnu, s níž nesouhlasili, akceptovat, mají dvě možnosti - obrátit se přímo na novou pojišťovnu a trvat na zrušení neplatné registrace, nebo požádat o asistenci původní pojišťovnu, která s vyřízením problému pomůže.

„Zaskočení lidé se přitom o vzniklé situaci dozvěděli až ve chvíli, když ve schránce našli nový průkaz pojištěnce od OZP,“ uvedl mluvčí VZP Oldřich Tichý.

Dodal, že ke změně pojišťovny je přitom zapotřebí vyplnit a podepsat přeregistrační formulář. Ten se pak odnese či pošle na pobočku nově zvolené pojišťovny. Odhlašovat se u původní pojišťovny klient nemusí.

OZP na svém webu uvádí, že v celkovém počtu stažených přihlášek, které eviduje v každém přestupovém termínu, je i malé procento případů skutečně způsobených tím, že jejich klientský pracovník pochybil.

„S pracovníky, kteří se na nich negativně podíleli, jsme už ukončili spolupráci a v těch nejzávažnějších případech spolupracujeme s policií,” stojí v prohlášení. Pojišťovna zároveň zavedla systém ověřování přijatých přihlášek a všechny budoucí klienty v dostatečném předstihu před termínem přestupu kontaktuje. Chce tím eliminovat případy, kdy klient o změně zdravotní pojišťovny vůbec neví.

Podvodníci „kontrolují“ průkazku pojištěnce

VZP hovoří o situaci jako o organizované nezákonné činnosti neznámých náborářů.

Nejčastějšími taktikami těchto podvodníků, jak přimět klienty k přeregistraci, je podle VZP kontrola platnosti průkazu pojištěnce, vydávání se za pracovníky pojišťovny, kteří kontrolují, zda lékaři nevykázali na klienta neposkytnutou péči, nebo předstírání, že tito lidé provádějí průzkum spokojenosti se službami společnosti a požádají klienta, aby jim dotazník podepsal. „Ve skutečnosti však nechají klienta podepsat přeregistrační formulář,“ dodal Tichý.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Lidl hledá další místa pro své prodejny, objeví se i v centrech měst

(Ilustrační snímek)

Německý diskontní řetězec Lidl loni soustředil síly hlavně na modernizaci prodejen. Letos navíc pro ně hledá nové...

Dodavatelé energií se přetahují o zákazníky. Kdo vytápí plynem, ušetří

(Ilustrační snímek)

Uprostřed topné sezony větší hráči s energiemi přicházejí se slevami o několik procent. Innogy zlevní v průměru o 4,5...

Vláda navrhla na nového šéfa ČSÚ dosavadního místopředsedu Rojíčka

Předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček

Vláda schválila jmenování Marka Rojíčka novým předsedou Českého statistického úřadu. Nyní o něm rozhodne prezident...

Najdete na iDNES.cz