"V rámci banky jde o pilotní projekt, jehož smyslem je, aby se lidé přestali bát používat k obsluze svých účtů alternativní moderní prostředky," řekl ředitel pobočky Roman Kracík.
Především starší generace a lidé s nižším vzděláním se totiž přímého bankovnictví bojí a často mu nevěří.
Už od poloviny prosince si mohou klienti vyzkoušet, jaké to je, zadávat příkaz k úhradě po telefonu, otevírat inkaso přes internet nebo zjišťovat zůstatek účtu prostřednictvím textové zprávy na mobil.
K dispozici je také simulátor platby kartou. "Hlavně starší lidé se však často karty bojí používat, přestože je třeba mají," uvedl Kracík.
Přitom výběry na přepážce jsou o desítky korun dražší než u bankomatu, navíc se především v době výplaty mezd či důchodů tvoří fronty.
Liberecká spořitelna denně obslouží přes 900 klientů, ve výplatních termínech je to ale i dvakrát tolik. Většinou přitom lidé podle Kracíka vybírají do patnácti tisíc korun.
"Zájem o trenažér je poměrně velký, před Vánoci jsme denně obsloužili dvě desítky klientů. Zhruba třetina si pak některý z produktů zřídila," poznamenal Kracík.
Rozšíření služby banka posoudí po třech měsících. Až přesvědčí klienty, že je lépe kvůli běžným operacím do banky nechodit, vyčlení kapacitu přepážek pro poradenství.