Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Strakonická textilka Fezko mění po 200 letech název a logo

  9:04aktualizováno  9:04
Strakonická textilka Fezko se přejmenovala. Po letech přijde o fez - pokrývku hlavy z islámských zemí - ve svém logu i názvu. Závod, ve kterém se vyrábějí látky pro automobilový průmysl, koupila v prosinci roku 2010 společnost Johnson Controls - jeden z největších výrobců vnitřních dílů a elektroniky pro automobilový průmysl.

Ředitel strakonického závodu Johnson Controls Emil Kovář | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

"Smyslem akvizice společnosti Fezko, respektive celé skupiny Michel Thierry, bylo rozšíření výrobní nabídky společnosti Johnson Controls, a tím i posílení vůdčí pozice celosvětového lídra v oblasti automobilových sedačkových systémů. Toto vzájemné propojení znalostí, zkušeností, schopností výrobce látek se společností Johnson Controls je i v souladu s očekáváním a strategií našich konečných zákazníků - automobilek. Přináší a vytváří jim novou hodnotu, což nás na trhu významně odlišuje," vysvětlil nový ředitel závodu Emil Kovář.

Logo společnosti Fezko, které používala firma 200 let.

Logo společnosti Fezko, které používala firma 200 let.

Strakonický výrobce autotextilií zcela změní název a logo po dvou stech letech. "Výrobní program zůstane zcela zachován, neplánuje se ani omezování výroby, ani redukce zaměstnanců či projektů nebo hromadné propouštění. Naopak, Johnson Controls do podniku už investuje," uvedl Kovář.

Lidé, kteří byli zvyklí na tradiční fez v názvu a nápis Fezko na budově, si teď budou muset zvyknout na nové logo, ve kterém bude i název firmy.

Ve strakonické textilce se vyrábějí textilie na čalounění autosedaček a interiérů vozů například pro firmy Škoda, Ford, Mercedes, Opel či do autobusů.

Autor:



Nejčtenější

Soud zrušil část zákona o EET. Další vlny se zpozdí, z účtenek zmizí rodná čísla

Ústavní soud s odloženou platností škrtl několik paragrafů zákona o evidenci...

Odpůrci EET se radují. Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb, jako celek však obstál. Třetí a čtvrtá vlna,...

Miliardářem přes noc. Rostoucí bitcoin poslal Australana mezi superbohaté

James Gilbert

Z kryptoměnového šílenství vzešel další miliardář. Je jím Australan James Gilbert. Prezident společnosti Crypto, jejíž...



Byty v panelácích zdražily o 50 procent, nedosáhne na ně ani střední třída

Panelový dům na sídlišti Broumovská.

Panelové byty jsou nejdostupnějším typem bydlení v Česku. V posledních letech však podražily tak, že na ně často...

Exploze v Rakousku odřízla tři země od plynu. V Itálii je stav nouze

Výbuch poblíž Baumgarten an der March v Rakousku.

Exploze plynového terminálu na východě Rakouska u slovenských hranic přerušila dodávky plynu do Itálie, Slovinska a...

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard.

Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z...



Další z rubriky

Objednání on-line, výsledky vyšetření on-line. Lékaři míří na internet

Zubař, ilustrace

Roste počet lékařů, kteří opouštějí papírové kartotéky, a také pacientů, kteří se objednávají na kontrolu on-line....

Internetové firmy těží ze zpravodajství. Ať nám za ně platí, žádají agentury

Vyhledávání Google

Evropské tiskové agentury požadují, aby velké internetové firmy, jako například Google, Facebook a Twitter, platily...

Snobové jsou ostuda. Klienty si vybíráme, říká švýcarský hodinář

Olivier Audemars, spolumajitel luxusní švýcarské hodinářské značky Audemars...

Olivier Audemars, spolumajitel luxusní švýcarské hodinářské značky Audemars Piguet, přijel do Česka na večeři s VIP...



Najdete na iDNES.cz