Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Generali po ovládnutí České pojišťovny zvýší investice a oseká náklady

  9:29aktualizováno  9:29
Největší italská pojišťovna Generali představila plány, jak se chce po převzetí skupiny Generali PPF Holding, do níž spadá i Česká pojišťovna, dále rozvíjet. Investice soustředí na rychle rostoucí trhy a omezí náklady. Akcionářům chce zajistit větší výnosy.

Centrála Generali v italském městě Mogliano Veneto. | foto: http://www.generali.com

Generali oznámila na svých stránkách novou strategii týden poté, co se s českou PPF Group dohodla na převzetí jejích 49 procent akcií společného podniku Generali PPF Holding (GPH). PPF za přenechání podílů získá i s vyplacenými dividendami zhruba 73 miliard Kč (více zde).

Italská skupina slíbila dostat roční provozní zisk nad úroveň pěti miliard eur, tedy přibližně 128 miliard Kč. Chce zvýšit váhu neživotních druhů pojištění ve skupině tak, aby se na provozním zisku do roku 2015 tento segment podílel zhruba polovinou.

"Spustíme revoluci založenou na disciplíně, jednoduchosti a koncentraci. Budeme mít pevnější a stabilnější rozvahu a poskytne akcionářům větší výnosy," prohlásil šéf Generali Mario Greco ve firemním sdělení s tím, že na prosazení tohoto plánu se bude podílet po celém světě 83 tisíc zaměstnanců.

Greco byl do čela Generali jmenován loni v srpnu a dostal za úkol zvýšit ziskovost celé pojišťovny, která je třetí největší v Evropě. Evropské pojišťovny trpí v posledních letech kvůli finanční krizi a následné dluhové krizi eurozóny propadem výnosů.

Generali se dohodla, že zaplatí PPF za podíl v GPH 2,5 miliardy eur a celý podíl koupí do konce příštího roku. Generali zaplatila v roce 2007 PPF v rámci dohody o získání 51 procent ve společném podniku 1,1 miliardy eur.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pilotní kabina airbusu A320 (ilustrační snímek)
Problémy Ryanairu jsou jen špičkou ledovce. Svět hledá 600 tisíc pilotů

Potíže Ryanairu s nedostatkem pilotů jsou předzvěstí globálních problémů. Světové aerolinky začínají být v úzkých se sháněním pilotů, kteří mají nahradit...  celý článek

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.