Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidl chce otřást trhem se stravenkami. Restauracím nabídne lepší provizi

  11:36aktualizováno  11:36
Na český trh se stravenkami vstupuje nový hráč, společnost Lidl stravenky. Oproti třem hlavním stravenkovým firmám v Česku nabídne nižší poplatek pro spřízněné restaurace. Německý diskont začátkem roku představil vlastní poukazy Naše stravenka pro své zaměstnance. Nyní chce konkurovat třem velkým firmám na českém trhu s jídelními poukazy. Zaměstnavatelům je nabídne na jaře.

Lidl začal vydávat vlastní stravenky, zatím je dostávají je zaměstnanci společnosti. | foto: Lidl

„Smlouvy s prvními restauracemi jsme již uzavřeli, uvedl ke vstupu Lidlu na trh stravenek ředitel společnosti Pavel Stratil. Lidl hodlá spřízněným restauracím účtovat poplatek 2,5 procenta. Konkurenční stravenkové firmy Edenred, Le Cheque Déjeuner i jednička na trhu Sodexo si na provizi účtují 5,5 až 6 %.

Vstup nového hráče na trh stravenek vítá prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek, který se nedávno v rozhovoru pro iDNES.cz vyjádřil na adresu jídelních poukazů poměrně kriticky (rozhovor čtěte zde). Oceňuje snadný způsob uzavření smluv on-line. Podle něj to povede k rychlému vybudování sítí restaurací a „k postupnému narovnání podmínek na trhu“.

Pro zaměstnavatele již na jaře

„Zaměstnavatelům začneme Naši stravenku nabízet ještě v průběhu jara. Již nyní zaznamenáváme z jejich strany zájem,“ doplnila oznámení o vstupu na stravenkový trh mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Restaurace oslovené redakcí iDNES.cz by problém s přijímáním stravenek dalšího hráče na trhu neměly. „Problém bychom s tím určitě neměli. Záleželo by na způsobu vyúčtování,“ řekl provozní Plzeňské restaurace Anděl na pražském Smíchově Jiří Šiler s tím, že pro restaurace je důležité, zdali se zálohy pro stravenkové firmy platí předem.

„Je mi to úplně jedno. Takové stravenky bych bral. Každá hospoda bude brát jakýkoli typ stravenky, když s nimi přijde dost lidí,“ reagoval Filip Grus z pražské restaurace U Mariánského obrazu. Dodal, že když nová firma nabídne výhodnější cenu, bude ještě radši.

Zatím pro zaměstnance

Lidl oznámil vstup na stravenkový trh počátkem letošního roku, kdy začal poukazy nazvané Naše stravenka nabízet svým zaměstnancům. Od dubna je budou využívat i zaměstnanci řetězce Kaufland. Oba obchodní řetězce patří skupině Schwarz.

Stravenky jsou velice lukrativní byznys. V Česku si podnikání s jídelními poukazy de facto rozdělili tři velcí hráči, kteří mají stamilionové obraty.

Kritici stravenek hovoří o tom, že poukazy pokřivují trh a jsou výhodné zejména pro firmy, které je vydávají. Až 40 procent ze státní podpory stravenek totiž putuje jejich vydavatelům.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kontrola reaktoru v jaderné elektrárně Temelín
Za Česko jaderné, shodují se ve volebních programech politické strany

Soudě podle volebních programů by se Česko mohlo proměnit ve světovou velmoc, tedy pokud by šlo o výrobu elektřiny v jaderných elektrárnách. Všechny politické...  celý článek

Protestní akce hnutí Greenpeace u lanžhotského plynovodu (středa, 28. května...
Hnutí Greenpeace ČR žaluje vedení ČEZ. Napadá stanovy koncernu

Vedoucí energetické kampaně Greenpeace ČR Jan Rovenský podal u soudu žalobu na červnovou valnou hromadu energetické společnosti ČEZ. V žalobě podané u...  celý článek

Dálnice D49 Fryšták - Lípa I. a II. etapa
Vláda kývla na rozvoj elektromobility, do lodní dopravy pošle 14 miliard

Až na svém posledním zasedání vzala česká vláda na vědomí důležitou koncepci rozvoje vodních cest v ČR do roku 2023 a zároveň podpořila automobilový průmysl....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.