Student Agency hrozí pokuta za klamání klientů, firma se brání

  13:22aktualizováno  13:22
Prodejce letenek Student Agency může dostat pokutu za klamání zákazníků. Do svých nabídek firma Radima Jančury údajně automaticky počítala i pojištění klientů, to však nesmí. Podobně se loni zachovaly firmy Čedok a Asiana.cz, své chyby však napravily. Se Student Agency zahájila Česká obchodní inspekce správní řízení.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: AP

Evropské nařízení říká, že zákazník si má sám zvolit, zda a jak chce být pojištěn.

Inspekce začala konat na podnět časopisu dTest, který loni upozornil na údajné prohřešky tří zmíněných firem. Asiana.cz nabídky upravila loni v létě, aby nebyly v rozporu s Evropským nařízením, Čedok na podzim. Student Agency na upozornění nereagovala.

Student Agency trvá na tom, že zákony ani pravidla neporušuje a právní názor inspekce považuje za nesprávný. "Spotřebitel si může vybrat aktivním projevením vůle, učiněným výslovným souhlasem s další platbou za vybrané pojištění nebo bez pojištění, při objednávce letenky," tvrdí advokát Zdeněk Hrouzek za Student Agency.

Řízení zahájil jihomoravský a zlínský inspektorát. "Jednoznačně z jejich strany k porušení zákona došlo tím, že nesprávně informovali spotřebitele o důležitých informacích, které mohly zásadním způsobem ovlivnit jejich rozhodnutí uzavřít s firmou smlouvu," sdělila iDNES.cz mluvčí inspekce Miloslava Fléglová.

Upozornila, že správní řízení není uzavřeno. "Pokuta se v tomto případě může pohybovat někde kolem desítek tisíc korun," dodala, aby vyvrátila spekulace médií o tom, že by firma Radima Jančury mohla dostat až pětimilionovou pokutu.

Zákon o ochraně spotřebitele umožňuje ČOI uložit pokutu až 50 milionů za nepoctivost při prodeji nebo nekalé obchodní praktiky, ale vždy záleží na konkrétním posouzení, rozsahu porušení a délce trvání prohřešku. O pokutě rozhoduje šéf inspektorátu.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

Kellnerova skupina PPF sjednocuje Air Bank a Home Credit s Monetou

Sídlo společnosti PPF miliardáře Petra Kellnera v pražských Dejvicích.

Skupina PPF podnikatele Petra Kellnera spustila proces ke sjednocení Air Bank, českého a slovenského Home Creditu s...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...



Najdete na iDNES.cz