Podle ředitele společnosti Radima Jančury mají třínápravové autobusy podstatně nižší zatížení na nápravu, a jsou tedy šetrnější k vozovce. "Mýto je však o 70 procent vyšší, což je diskriminační," vysvětluje Jančura.
Podle miniserstva dopravy ale nemá společnost k podávání stížnosti důvod. "Nařízení vlády zcela jasně uvádí výši mýtných sazeb dle emisí a počtu náprav," uvedl Viktor Meca z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Dodal, že stejná pravidla platí pro všechny dopravce, včetně těch, kteří poskytují služby na základě veřejné objednávky.
Antimonopolní úřad není podle jeho předsedy Martina Peciny kompetentní k řešení takovéto stížnosti. "Případ nemáme podle čeho posuzovat. Nemůžeme měnit ani napadat nařízení vlády, i kdyby bylo špatné," uvedl.
Student Agency společně s dalšími dopravci původně doufali, že se mýtné nebude vůbec vztahovat na autobusy. Zavedení mýtného se totiž projeví ve zdražení jízdného. - více zde
Od ledna zvýší společnost ceny jízdenek v průměru o 15 procent.