100 milionů korun za reklamu. Firmy na Super Bowlu se předháněly, kdo zaplatí víc

  12:06aktualizováno  12:06
Amerika má za sebou každoročně nejsledovanější akci v americké televizi. Liga amerického fotbalu Super Bowl, která k obrazovkám každoročně přitáhne až třetinu Američanů, je pro několik společností skvělou příležitostí ke zviditelnění. Není to ale zadarmo.

Celý stadion během písně Purple Rain zářil. | foto: AP

Půl minuty reklamního spotu letos stálo přes 100 milionu korun. Za reklamní kampaně na letošním Super Bowlu marketingoví odborníci utratili přes 5 milionů dolarů.

Kromě toho, že se o titul utkaly celky New England Patriots a Philadelphia Eagles, soupeřily i jednotlivé reklamy. Lidé i odborníci vybírali nejlepší superbowlové reklamy, které jsou každým rokem přehlídkou celebrit, bláznivého humoru, sexuálních narážek a vlasteneckých vzkazů.

V reklamních spotech se objevili například herci Morgan Freeman, Danny DeVito, Matt Damon, Keanu Reeves, modelka Cindy Crawford, miliardář Jeff Bezos nebo šéfkuchař Gordon Ramsey. 

Zajímavých reklam se v mezičasech objevilo mnoho. Vybrali jsme pro vás ochutnávku pěti z nich, které byly hodnoceny jako jedny z nejlepších.

1.Amazon - Alexa ztratila hlas

Společnost Amazon využila ve svém spotu různé celebrity, včetně herce Anthonyho Hopkinse nebo šéfkuchaře Gordona Ramseyho, aby nahradili hlas hlasové asistentky Amazonu Alexy.

2.Tide - reklama v reklamě

Tide využil pro svou reklamní kampaň herce z amerického hororového seriálu „Stranger Things“ Davida Harboura. Herec se objevil v několika známých reklamních spotech, které vypadaly, že prezentují různé produkty - auto, pojištění, šperky a Old Spice. Každá reklama ale ve skutečnosti byla reklamou na prací prášek Tide.

3.Budweiser - emoce na prvním místě

Budweiser, který byl letos největším inzerentem v Super Bowlu, zvolil emotivní reklamu. Místo propagace piva společnost ukázala, jak letos reagovala na četné přírodní katastrofy po celém světě, včetně Puerto Rico a Kalifornie. Budweiser během přírodních katastrof za posledních 30 let věnoval přes 79 milionů plechovek vody.

4.M&M - slavný herec dělá divné věci

V reklamě na čokoládové dráže M&M, se objevuje herec Danny DeVito, který je lidskou verzí známého bonbónu. Poté, co najde šťastnou minci si přeje být člověkem.

5.Tourism Australie - Krokodýl Dundee

Reklama australské vládní agentury Tourism Australia vypadá na první pohled jako trailer k dalšímu dílu filmu Krokodýl Dundee. Jako trailer k filmu se reklama prezentovala dlouhé týdny předtím, než bylo odhaleno, že se jedná o reklamní kampaň propagující turismus v Austrálii.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Najdete na iDNES.cz