Elektronika poradí, co v lednici chybí. Za pár let bude v supermarketech

  5:12aktualizováno  5:12
Na výstavě Expo v Miláně vyrostl supermarket budoucnosti. Podívejte se, jak si italský řetězec Coop a poradensko-technologická společnost Accenture představují obchod, ve kterém budete v příštích třech až pěti letech nakupovat.

samka | foto: Accenture

Nakupování potravin bude podle tvůrců expozice a modelového supermarketu v budoucnosti smazávat hranice mezi kamennými obchody a e-shopy. Lépe řečeno: bude se snažit přenášet výhody jednotlivých prostředí.

Samozřejmě, že hlavní charakteristiky přitom zůstávají neměnné. Do obchodu musíte nadále fyzicky vejít, nákup po síti vyřídíte na dálku, ale nemůžete si zboží opravdu vybrat.

Snaha o sblížení je ale vidět na hlavní části expozice, jíž je na Expu funkční „supermarket budoucnosti“. V něm dostávají zákazníci pomocí kombinace senzorů a stovek displejů o zboží přibližně stejný objem informací, na které jsou zvyklí z e-shopů.

Fotogalerie

Expozice založená na poznatcích architekta z bostonské MIT Carlo Rattiho ale samozřejmě potěší i obchodníky. Nabídne jim totiž data, která o zákaznících dosud neměli. Například jaké zboží si prohlížejí (a tudíž i jak často si ho potom kupují). A to jak v anonymní, tak pomocí mobilní aplikace i personalizované verzi.

Autoři expozice předpokládají, že se bude doplňovat reálné nakupování s tím elektronickým. Aby se současné e-shopy přiblížily zážitku z kamenných obchodů, kde si lze čerstvé potraviny pečlivě vybrat, sází v Accenture na virtuální realitu.

Z pohledu nezkušeného uživatele ale působí nakupování sýrů nebo masa přes rozhraní brýlí Oculus Rift poněkud zdlouhavě a neohrabaně. A je otázkou, zda opravdu nabízí lepší nákupní zážitek než prostředí webového prohlížeče.

Místem, kde se oba dva typy nákupů setkávají, je potom inteligentní kuchyň. Tam Accenture pracuje s konceptem, kdy si uživatel může vybrat na integrovaném displeji recept. Monitor mu rovnou sdělí, kolik z potřebných ingrediencí má v ledničce a zbytek automaticky objedná.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Arkansaský šerif nemá rád Nike a do jejich oblečení navléká zločince

FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, U.S.,...

Arkansaský šerif údajně nutí vězně, aby se na policejní snímky fotografovali v tričkách značky Nike. Protestuje tím...

Na čerpacích stanicích zemí EU začíná platit jednotné značení paliv

Nové značení paliv na benzinkách

V Evropské unii včetně Česka začíná dnes platit jednotné značení motorových paliv. Symboly budou na stojanech a...



Najdete na iDNES.cz