náhledy
Tvůrci sází na nákupní zážitek. Proto není supermarket bludištěm mezi regály, ale prostorem, který lze od vstupu shlédnout prakticky celý.
Autor: Accenture
Regály jsou tedy spíše široké a hluboké než vysoké.
Autor: Accenture
Za to, že prostor působí příjemněji ale zákazník "platí" tím, že obchod nabízí méně položek. Na 2 000 čtverečních metrech v Miláně šlo nakoupit 1,5 tisíce položek. Průměrný český supermarket na stejné ploše nabízí pětkrát více zboží.
Autor: Accenture
Koncept hodně staví na informacích pro zákazníka. K tomu slouží obrazovky zavěšené nad regály. Monitorů je v milánském Coopu umístěno celkem 380.
Autor: Accenture
Po dotyku či pouhém ukázání na vybrané zboží se pomocí senzorů Kinect (jaké používá Microsoft například v kombinaci s herními konzolemi Xbox) na displeji zobrazí množství informací. Od ceny a složení až po uhlíkovou stopu.
Autor: Accenture
Prohlížet si je lze anonymně i po přihlášení do aplikace. Ta výměnou za údaje nabízí funkce navíc, jako třeba navigace za oblíbenými produkty nebo slevou na míru.
Autor: Accenture
Nejfuturističtějším prvkem je asi robot od ABB. Ten sice zatím umí jen balit jablka, v budoucnu by ale jeho nástupce měl prý zvládnout například porcování masa a jiných potravin.
Autor: Accenture
Supermarket budoucnosti nebyl pouhým exponátem. Návštěvníci si mohli opravdu nakoupit a u samoobslužných pokladen (podobných těm, které jsou už dnes běžné) i zaplatit.
Autor: iDNES.cz
Futurističtější nadstavbou supermarketu byla i inteligentní kuchyň z dílny stejných autorů. Ta umožní vybrat na displeji recept, zjistit, kolik surovin je v ledničce a jedním klikem zbytek doobjednat.
Autor: Accenture
Potraviny se podle vize Accenture a Coop budou on-line objednávat prostřednictvím brýlí pro virtuální realitu. Opět se tak sblíží zážitek z kamenného obchodu s nakupováním on-line.
Autor: Accenture
Denně supermarket budoucnosti na milánském Expu navštívilo na 10 tisíc návštěvníků. Odhaduje se, že za celou dobu trvání výstavy to bude na 1,5 milionu lidí.
Autor: iDNES.cz