Za to, že prostor působí příjemněji ale zákazník "platí" tím, že obchod nabízí méně položek. Na 2 000 čtverečních metrech v Miláně šlo nakoupit 1,5 tisíce položek. Průměrný český supermarket na stejné ploše nabízí pětkrát více zboží.
Accenture
Koncept hodně staví na informacích pro zákazníka. K tomu slouží obrazovky zavěšené nad regály. Monitorů je v milánském Coopu umístěno celkem 380.
Accenture
Po dotyku či pouhém ukázání na vybrané zboží se pomocí senzorů Kinect (jaké používá Microsoft například v kombinaci s herními konzolemi Xbox) na displeji zobrazí množství informací. Od ceny a složení až po uhlíkovou stopu.
Accenture
Prohlížet si je lze anonymně i po přihlášení do aplikace. Ta výměnou za údaje nabízí funkce navíc, jako třeba navigace za oblíbenými produkty nebo slevou na míru.
Accenture
Nejfuturističtějším prvkem je asi robot od ABB. Ten sice zatím umí jen balit jablka, v budoucnu by ale jeho nástupce měl prý zvládnout například porcování masa a jiných potravin.
Accenture
Supermarket budoucnosti nebyl pouhým exponátem. Návštěvníci si mohli opravdu nakoupit a u samoobslužných pokladen (podobných těm, které jsou už dnes běžné) i zaplatit.
iDNES.cz
Futurističtější nadstavbou supermarketu byla i inteligentní kuchyň z dílny stejných autorů. Ta umožní vybrat na displeji recept, zjistit, kolik surovin je v ledničce a jedním klikem zbytek doobjednat.
Accenture
Potraviny se podle vize Accenture a Coop budou on-line objednávat prostřednictvím brýlí pro virtuální realitu. Opět se tak sblíží zážitek z kamenného obchodu s nakupováním on-line.
Accenture
Denně supermarket budoucnosti na milánském Expu navštívilo na 10 tisíc návštěvníků. Odhaduje se, že za celou dobu trvání výstavy to bude na 1,5 milionu lidí.
iDNES.cz
Tvůrci sází na nákupní zážitek. Proto není supermarket bludištěm mezi regály, ale prostorem, který lze od vstupu shlédnout prakticky celý.
Accenture
Regály jsou tedy spíše široké a hluboké než vysoké.