Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supermarkety ustoupily obřím prodejnám

  11:19aktualizováno  11:19
Ústup supermarketů z někdejšího výsluní zatím nemá konce. Především hypermarkety a diskontní prodejny přebraly v posledním roce další zákazníky supermarketovým řetězcům. Podle průzkumu společností Incoma a GfK utratí nejvíc peněz za potraviny v supermarketech už jen necelá pětina Čechů.

Ještě před pěti roky přitom tři lidé z deseti nechávali nejvíc peněz právě v supermarketech. Tento typ obchodů v oblibě zaostával jen za malými samoobsluhami a pultovými prodejnami.

Současná situace je už zcela odlišná. Trh ovládly hypermarkety, na popularitě získávají diskonty. Ty už představují hlavní nákupní místo potravin pro stejné množství lidí jako právě supermarkety.

„Nárůst diskontního segmentu přišel ještě těsně před zahájením provozu prodejen Lidl. V následujících letech můžeme kvůli tomuto novému řetězci na českém trhu očekávat další posilování diskontů,“ míní Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research. Více o diskontech čtěte ZDE.

Místo nákupu podle průzkumu ovlivňuje nejčastěji nabídka (šíře sortimentu, ceny, prostředí) a také vzdálenost prodejny.

Nejlépe zákazníci hodnotí šíři sortimentu v hypermarketovém řetězci Globus a za ním následují další hypermarkety: Interspar, Tesco, Hypernova, Carrefour.

V dalším klíčovém faktoru, cenové úrovni, vycházejí z hodnocení nejlépe diskonty Penny Market a dále řetězce Kaufland, Makro, Globus a Plus Diskont.

Supermarketové sítě (Albert, Billa, Delvita, J. Meinl a jiné) jsou zákazníky v cenách i sortimentu hodnoceny jen jako průměrné. Jejich silnou stránkou zůstává blízkost zákazníkovi kombinovaná s postačujícím výběrem zboží.

Největší část zákazníků považuje za hlavní nákupní místo potravin hypermarket. Roste i obliba diskontů, které už získaly stejný podíl jako supermarkety. (průzkum z května 2003)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.