Ještě před pěti roky přitom tři lidé z deseti nechávali nejvíc peněz právě v supermarketech. Tento typ obchodů v oblibě zaostával jen za malými samoobsluhami a pultovými prodejnami.
Současná situace je už zcela odlišná. Trh ovládly hypermarkety, na popularitě získávají diskonty. Ty už představují hlavní nákupní místo potravin pro stejné množství lidí jako právě supermarkety.
„Nárůst diskontního segmentu přišel ještě těsně před zahájením provozu prodejen Lidl. V následujících letech můžeme kvůli tomuto novému řetězci na českém trhu očekávat další posilování diskontů,“ míní Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research. Více o diskontech čtěte ZDE.
Místo nákupu podle průzkumu ovlivňuje nejčastěji nabídka (šíře sortimentu, ceny, prostředí) a také vzdálenost prodejny.
Nejlépe zákazníci hodnotí šíři sortimentu v hypermarketovém řetězci Globus a za ním následují další hypermarkety: Interspar, Tesco, Hypernova, Carrefour.
V dalším klíčovém faktoru, cenové úrovni, vycházejí z hodnocení nejlépe diskonty Penny Market a dále řetězce Kaufland, Makro, Globus a Plus Diskont.
Supermarketové sítě (Albert, Billa, Delvita, J. Meinl a jiné) jsou zákazníky v cenách i sortimentu hodnoceny jen jako průměrné. Jejich silnou stránkou zůstává blízkost zákazníkovi kombinovaná s postačujícím výběrem zboží.