"Co máme signály od vinařů, tak velká většina vín už je prodána. Na odbyt jdou velmi dobře," řekl Pavel Krška z Národního vinařského centra.
Držitelem značky Svatomartinské se stal v srpnu Vinařský fond, který nabízí její využití pro označení mladých vín všem vinařům. Podmínkou je splnění daných kritérií. Do hodnocení odbornou komisí se přihlásilo 28 producentů s celkem 51 vzorky. Požadovanými kritérii prošlo 46 vín od 27 výrobců. Svatomartinské se smělo poprvé pro veřejnost otevírat 11. listopadu v 11:00.
Vinařský fond koupil autorská práva ke známce Svatomartinské od původního majitele Jiřího Kopečka. Dříve producenti platili za její využívání licenční poplatky, nyní hradí jen náklady spojené s ohodnocením vín před udělením licence. Podle vinařů jde asi o desetihaléře za láhev, které jsou spojeny s hodnocením vín před udělením licence.
Pod značkou Svatomartinské se může prodávat bílé víno, odrůdy Müller-Thurgau a Veltlínské červené rané; růžové víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké; červené víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké.
Vinaři letos používali jednotný symbol svatého Martina na koni na vlastních etiketách, případně mohli využít společnou vzorovou etiketu. Dalším spojujícím prvkem bylo používání jednotných smršťovacích záklopek (kapslí) s grafickou značkou Svatomartinského.