Letos tempo růstu zpomalí na 36 procent, odhaduje sdružení. I tak obrat internetové reklamy poprvé překoná miliardu korun, a to o 34 milionů.
"Odhadované tempo růstu je v roce 2005 nižší než skutečné tempo dosažené v roce 2004, což je dáno tím, že nelze očekávat souhru tolika příznivých faktorů jako v roce 2004," uvedlo sdružení v tiskové zprávě s tím, že internet i tak zůstane nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním médiem.
"Mezi největší inzerenty patřily loni firmy z oblasti telekomunikací, financí a automobilového průmyslu," uvedl šéf sdružení SVIT Stanislav Holec.
Internetová reklama rostla zejména díky vstupu firem, které se zaměřují na rychloobrátkové zboží. Hodně pomohl i vstup Česka do Evropské unie, který zájem o internet ještě posílil.
Naopak velké sportovní události jako olympiáda nebo mistrovství světa v hokeji či evropského fotbalový šampionát k výraznějšímu růstu nepomohly.