Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odolná čokoláda míří na pulty obchodů v Africe. Vydrží až 38 stupňů

  14:56aktualizováno  14:56
Švýcarská společnost Barry Callebaut, která je největším světovým výrobcem čokolády, zahajuje prodej čokolády, která se nerozteče ani při tropických vedrech. Tvar a chuť si zachová i při 38 stupních Celsia. Společnost si od odolné čokolády slibuje úspěch na trzích v Africe nebo Latinské Americe.

K uvedení nového výrobku na trh dochází v době, kdy prodej sladkostí celosvětové klesá. | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

Ať už je zabalená v lesklém papíru, ve tvaru vánoční dekorace nebo má podobu obyčejné tabulky, prodej luxusní čokolády v teplém počasí je problém. Švýcarská společnost Barry Callebaut ale přišla s řešením. Po několika letech výzkumu na trh uvádí laskominu, která si původní chuť a tvar ponechá i při teplotě 38 stupňů Celsia.

Podle generálního ředitele společnosti Antoina de Saint-Affriqueho má nový cukrářský výrobek potenciál změnit celé čokoládové odvětví. „Odstraňujeme všechny možné překážky na cestě k našim zákazníkům. Ne všechny obchody jsou totiž klimatizované,“ uvedl Affrique pro britský list Financial Times. Zároveň vyzdvihl výhodu snadnější přepravy tepluvzdorné čokolády.

K uvedení nového výrobku na trh dochází v době, kdy prodej sladkostí celosvětové klesá. Odbyt luxusních čokolád v Číně zpomalila protikorupční kampaň prezidenta Si T’in-pchinga. Západní trhy se zase potýkají s odlivem milovníků čokolády směrem ke zdravějším tyčinkám. Barry Callebaut s novým produktem míří na trhy Latinské Ameriky, Afriky, ale i Blízkého východu a jihovýchodní Asie.

Švýcaři z Barry Callebaut nejsou jediní, kdo po nemazlavé čokoládě pokukuje. Konkurenční firma Nestlé si vlastní recept na „horkokrevnou čokoládu“ již nechává patentovat. Odolnou čokoládu testují i Američané z Hershey, kteří ji hodlají na mimoamerický trh uvést již příští rok. Ani jedna ze společností se o svůj recept na slunku odolnou sladkost nechce podělit. Jedenapadesátiletý Affrique věří, že Barry Callebaut, bude první, která oblíbenou sladkost nabídne na pultech neklimatizovaných středoafrických obchodů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Za stejnou cenu méně polévky. Může za to palmový tuk, brání se Vitana

Pět ze sedmnácti oblíbených pytlíkových polévek Vitana se zmenšilo o čtvrtinu a z původního balení pro čtyři se rázem stal pokrm pro tři, ovšem za stejnou...  celý článek

V obchodě Tesco se objevilo máslo s čipem proti krádeži.
Máslo se krade. Prodejna Tesco ho zabezpečila čipem

Supermarket Tesco ve Smíchovské tržnici v Praze nabízel v posledních dnech máslo, které mělo na obalu umístěný ochranný čip. Podle zjištění iDNES.cz k...  celý článek

Matt Simister, generální ředitel společnosti Tesco pro střední Evropu
Pomůžeme lidem méně plýtvat zeleninou, říká šéf Tesca pro střední Evropu

Každá domácnost se ročně zbaví 80 až 100 kilogramů potravin, přičemž nejčastěji jde o ovoce a zeleninu. Obchodní řetězec Tesco proto končí se zvýhodněnými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.