Ať už je zabalená v lesklém papíru, ve tvaru vánoční dekorace nebo má podobu obyčejné tabulky, prodej luxusní čokolády v teplém počasí je problém. Švýcarská společnost Barry Callebaut ale přišla s řešením. Po několika letech výzkumu na trh uvádí laskominu, která si původní chuť a tvar ponechá i při teplotě 38 stupňů Celsia.
Podle generálního ředitele společnosti Antoina de Saint-Affriqueho má nový cukrářský výrobek potenciál změnit celé čokoládové odvětví. „Odstraňujeme všechny možné překážky na cestě k našim zákazníkům. Ne všechny obchody jsou totiž klimatizované,“ uvedl Affrique pro britský list Financial Times. Zároveň vyzdvihl výhodu snadnější přepravy tepluvzdorné čokolády.
K uvedení nového výrobku na trh dochází v době, kdy prodej sladkostí celosvětové klesá. Odbyt luxusních čokolád v Číně zpomalila protikorupční kampaň prezidenta Si T’in-pchinga. Západní trhy se zase potýkají s odlivem milovníků čokolády směrem ke zdravějším tyčinkám. Barry Callebaut s novým produktem míří na trhy Latinské Ameriky, Afriky, ale i Blízkého východu a jihovýchodní Asie.
Švýcaři z Barry Callebaut nejsou jediní, kdo po nemazlavé čokoládě pokukuje. Konkurenční firma Nestlé si vlastní recept na „horkokrevnou čokoládu“ již nechává patentovat. Odolnou čokoládu testují i Američané z Hershey, kteří ji hodlají na mimoamerický trh uvést již příští rok. Ani jedna ze společností se o svůj recept na slunku odolnou sladkost nechce podělit. Jedenapadesátiletý Affrique věří, že Barry Callebaut, bude první, která oblíbenou sladkost nabídne na pultech neklimatizovaných středoafrických obchodů.