Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcarská UBS opět vykázala ztrátu, prodělala 1,4 miliardy franků

  9:36aktualizováno  9:36
Švýcarská banka UBS vykázala již posedmé během posledních dvou let čtvrtletní ztrátu. Během druhého čtvrtletí letošního roku prodělala 1,4 miliardy švýcarských franků, tedy více než 23 miliard korun. Oproti loňskému roku svoji ztrátu více než zdvojnásobila.
Vykázaná ztráta UBS je větší, než analytici očekávali. Ilustrační foto.

Vykázaná ztráta UBS je větší, než analytici očekávali. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Vykázaná ztráta je vyšší, než očekávali analytici. Ti předpokládali, že banka dosáhne čisté ztráty 1,1 miliardy švýcarských franků.

Banku naplno zasáhla finanční a hospodářská krize. Stát jí loni musel pomoct šestimiliardovou injekcí poté, co banka odepsala více než 57 miliard švýcarských franků jako toxická aktiva.

"Zůstáváme ve výhledu opatrní, podle našeho mínění totiž bude hospodářské oživení omezeno nízkou tvorbou úvěrů a celkovou slabostí spotřebitelských a vládních financí," uvedla firma v dopise akcionářům.

Ke špatné situaci UBS přispívá i její spor se Spojenými státy ohledně napomáhání daňovým únikům. Podle posledních informací by obě strany měly dojít ke smírnému řešení do konce tohoto týdne.

UBS by neměla platit pokutu, na oplátku poskytne Washingtonu jména pěti tisíc klientů, kteří u ní mají tajná konta.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Tradiční vlněné válenky s pravou kožešinou zajistí teplo a komfort. Nosí se bez...
Ikonické válenky z ovčí kůže řeší právníci. Firma z USA dusí konkurenci

V Austrálii je slovo ugg obecným pojmenováním vysokých bot z ovčí kůže, které se často nosí místo bačkor. V USA je to ale značka a pro jednu firmu velký...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.