Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcarům hrozí ztráta aerolinek

  10:06aktualizováno  10:06
Švýcarsku hrozí, že s konečnou platností přijde o vlajkové aerolinky. Ekonomický týdeník SonntagsZeitung napsal, že osud společnosti Swiss postavené na troskách kdysi slavného Swissairu se nevyvíjí nijak růžově. Firma proto prý jedná o převzetí s německou Lufthansou.

Obě společnosti na oficiální úrovni zprávy o možné fúzi popírají, list ale píše, že se opírá o tři na sobě nezávislé důvěryhodné zdroje.

Swissair patřil mezi první aerolinky, které zaplatily existencí za krizi v letecké dopravě po teroristických útocích na USA 11. září 2001.

Swiss měl po radikální restrukturalizaci navázat na jeho slávu a zůstat vlajkovou leteckou firmou alpské konfederace.

Letectví se ale ještě nevzpamatovalo, když přišla válka v Iráku a záhadný virus SARS. Swiss proto omezuje počet spojů a ruší kontrakty na nová letadla.

Loni aerolinky vytvořily čistou ztrátu 668 milionů eur. Zatím jim příliš nepomáhá omezování letů ani propuštění. Ministr financí Kaspar Villiger také minulý týdne odmítl jakoukoli státní pomoc firmě.

Stát už totiž jako největší akcionář investoval do aerolinek 685 milionů eur v rámci akutní pomoci před rokem.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.