Australský sýr Coon Cheese mění název na Cheer Cheese. | foto: Cheer Cheese

Další přebalování značky kvůli rasismu. Aktivistům vadil australský sýr

  • 213
Po nátlaku hnutí Black Lives Matter se společnost Saputo Dairy Australia, která je vlastníkem značky Coon Cheese, rozhodla změnit název svého produktu. Známá značka sýrů má více než osmdesátiletou historii. Z regálů by měla zmizet v červenci letošního roku. Obměny konají i jiné společnosti.

Australští domorodci lobovali za změnu po celá desetiletí. Aktivistům se nelíbilo slovo „coon“, které se používá jako rasistická nadávka. Sýr Coon Cheese se tak přejmenuje na Cheer Cheese.

„Název Cheer představuje potěšení a radost,“ uvedl ve svém prohlášení Lino Saputo, výkonný ředitel společnosti Saputo. Zároveň dodal, že vymyslet nový název trvalo více než šest měsíců. 

Společnost výzvám ke změně odolávala dlouhá léta, píše deník The Guardian. Dlouhodobou kampaň za změnu názvu zahájil australský akademik Stephen Hagan. Již v roce 1999 podával stížnost australské Komisi pro lidská práva, jeho výtka však tehdy nic nezmohla.

Sýr Coon Cheese s sebou nese dlouhou historii, značka začala s prodejem v roce 1935. Sýr je pojmenován po průkopnickém výrobci sýrů Edwardu Wiliammu Coonovi. Ten nechal patentovat „jedinečný proces zrání“ k výrobě mléčného produktu již ve 20. letech 20. století.

Změna názvu známého sýru rozdělila veřejné mínění v Austrálii. Někteří tento krok uvítali, zatímco jiní vyjádřili svůj hněv na sociálních sítích.

Firma si však za změnou názvu stojí. „Zacházení s lidmi s respektem a bez diskriminace je jedním z našich základních principů a je bezpodmínečně nutné, abychom tyto principy nadále dodržovali ve všem, co děláme,“ dodal Lino Saputo.

Podobné kroky činí i jiné firmy

Podobný krok učinila v Austrálii i švýcarská nadnárodní společnost Nestlé. Stěžovatelům se nelíbily názvy sladkostí Red Skins a Chicos. Red Skins, které lze doslovně přeložit jako „červené kůže“, je podle deníku CNN nadávka používaná k popisu domorodých Američanů. Chicos jsou čokoládové sladkosti ve tvaru malých chlapců, španělský výraz „chico“ lze do češtiny přeložit jako „chlapec“, „dítě“ nebo „malý“.

I sladkosti Red Skins a Chicos značky Nestlé mění svůj název.

„Nestlé má pevný závazek prosazovat úctu k našim přátelům, sousedům a kolegům,“ vyjádřil se v listopadu Chris O’Donnell, generální ředitel divize cukrovinek společnosti Nestlé.

„Doufáme, že Australané podpoří vývoj těchto dvou velmi milovaných cukrovinek - zatímco jména jsou nová, samotné cukrovinky zůstanou nezměněné,“ dodal Chris O’Donnell.

V regálech by se měly objevit přejmenované produkty začátkem letošního roku. Namísto „Red Skins“ si zákazníci budou kupovat „Red Ripper“, místo „Chicos“ zase „Cheekies“.

Firma Nestlé se v loňském roce zavázala změnit také název svých pochoutek Beso de Negra prodávaných v Kolumbii, které rovněž mohou mít rasistický nádech, název se totiž překládá jako „polibek od černé ženy“. Švýcarská společnost v červnu uvedla, že provádí úplnou kontrolu svého portfolia, které se skládá z více než 2 000 značek a 25 000 produktů.

Beso de Negra y Límpido 'Blanquita' cambian su imagen por considerarse racista
.
@nestle ha decidido cambiar el nombre y descontinuar varias marcas de su portafolio por considerarlas “inapropiadas”.
.
Por otro lado, @clorox dice que en un futuro cercano Colombia verá un nuevo look para la marca Límpido.
.
¿Está de acuerdo con la decisión? Vea la historia completa en el Link de la biografía.
.
Fotos: Cortesía Marketplace Rappi y Clorox
.
#Nestlé #BesoDeNegra #Clorox #Límpido #Blanquita #Racismo #Negocios #Empresas #ReBranding #IgualdadRacial #ForbesColombia

20. června 2020 v 19:11, příspěvek archivován: 13. ledna 2021 v 12:19