Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

  19:10aktualizováno  19:10
Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.

ilustrační snímek | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Na elektrifikaci tratě, kde zatím dopravu zajišťují jen motorové vozy řady 810, už hledá SŽDC projektanta, soutěž je od dnešního dne zveřejněná na profilu zadavatele.

„V případě hladkého průběhu výběrových řízení a získání stavebního povolení počítáme s tím, že by stavba mohla začít příští červenec,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Sedmikilometrová trať bude mít střídavou napájecí soustavu. Náklady na akci odhaduje SŽDC na 1,56 miliardy korun, tedy více než 200 milionů korun na kilometr. Rychlost na trati se má zvýšit až na 90 kilometrů v hodině.

Relativně vysoké náklady jsou podle SŽDC způsobeny i tím, že současný stav kolejiště v Šakvicích neumožňuje přímý vjezd trati od Brna na regionální dráhu a opačně. V Šakvicích se vybuduje nové nástupiště, samotná trať do Hustopeč povede částečně jinou trasou, než dosud a kvůli tomu se musí vykoupit pozemky.

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

„Jedná se o kompletní modernizaci a elektrizaci. Vlký podíl nákladů má zásah do stanice Šakvice, kde bude řada významných stavebních úprav. Součástí je samozřejmě i modernizace stanice Hustopeče,“ dodala Šubová. Šakvice leží na hlavním koridoru Brno - Břeclav.

Kvůli elektrizaci podepsal už dříve Jihomoravský kraj se SŽDC, Českými drahami a obcemi memorandum. Cílem je přímé napojení na koridor a spojení do Brna bez přestupu.

„Realizací stavby dojde ke zvýšení konkurenceschopnosti železnice a změně dopravního modelu ve prospěch železnice,“ dodala Šubová.

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Letadlo společnosti Ryanair na letišti v Manchesteru. Ilustrační foto
Zvýšíme vám platy i podmínky, slibuje pilotům šéf Ryanairu v dopise

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair nabídla pilotům výrazné zlepšení platů a podmínek, aby si je udržela. V posledních týdnech musel Ryanair, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.