Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

  19:10aktualizováno  19:10
Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.

ilustrační snímek | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Na elektrifikaci tratě, kde zatím dopravu zajišťují jen motorové vozy řady 810, už hledá SŽDC projektanta, soutěž je od dnešního dne zveřejněná na profilu zadavatele.

„V případě hladkého průběhu výběrových řízení a získání stavebního povolení počítáme s tím, že by stavba mohla začít příští červenec,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Sedmikilometrová trať bude mít střídavou napájecí soustavu. Náklady na akci odhaduje SŽDC na 1,56 miliardy korun, tedy více než 200 milionů korun na kilometr. Rychlost na trati se má zvýšit až na 90 kilometrů v hodině.

Relativně vysoké náklady jsou podle SŽDC způsobeny i tím, že současný stav kolejiště v Šakvicích neumožňuje přímý vjezd trati od Brna na regionální dráhu a opačně. V Šakvicích se vybuduje nové nástupiště, samotná trať do Hustopeč povede částečně jinou trasou, než dosud a kvůli tomu se musí vykoupit pozemky.

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

Mapy poskytuje freytag & berndt vydavatel nejrozsáhlejšího obrazového vlastivědného průvodce o naší zemi Český atlas.

„Jedná se o kompletní modernizaci a elektrizaci. Vlký podíl nákladů má zásah do stanice Šakvice, kde bude řada významných stavebních úprav. Součástí je samozřejmě i modernizace stanice Hustopeče,“ dodala Šubová. Šakvice leží na hlavním koridoru Brno - Břeclav.

Kvůli elektrizaci podepsal už dříve Jihomoravský kraj se SŽDC, Českými drahami a obcemi memorandum. Cílem je přímé napojení na koridor a spojení do Brna bez přestupu.

„Realizací stavby dojde ke zvýšení konkurenceschopnosti železnice a změně dopravního modelu ve prospěch železnice,“ dodala Šubová.

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Autor:

Nejčtenější

V příštím roce přijde ekonomická krize, řekl ekonom Pikora v Rozstřelu

Ekonom Vladimír Pikora v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (4. prosince 2018)

„O tom, že krize přijde, nemusíme pochybovat. Podle mého názoru k tomu dojde v příštím roce,“ uvedl ekonom Vladimír...

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Protesty drtí francouzskou ekonomiku, šokovaní turisté ze země odjíždějí

Hnutí žlutých vest opět demonstruje v Paříži a dalších francouzských městech...

Protesty takzvaného hnutí žlutých vest proti vládním reformám těžce zasáhly francouzskou ekonomiku. Výrazný útlum tržeb...

Finanční správa si kvůli EET došlápla na soukromé kluby, padaly pokuty

Příběh elektronické evidence tržeb

Zátah ve 24 provozovnách, označených jako soukromé kluby, kde se místní scházejí za zábavou a za pitím, uskutečnili v...

Další z rubriky

České dráhy přestěhují sídlo. V Praze hledají náhradní budovu

Budova ministerstva dopravy na Nábřeží Ludvíka Svobody v Praze

České dráhy hledají pro své ústředí náhradní budovu. V dosavadním sídle na nábřeží Ludvíka Svobody, o něž se...

Dopravci posilují spoje. Češi míří i na adventní trhy ve Vídni či Drážďanech

Vánoční trhy ve Vídni.

Přeplněné vlaky a autobusy k předvánočnímu času patří stejně jako světýlka a adventní věnce. Tuzemští dopravci proto...

Tendry za miliardy. Železničáři modernizují trať u Černošic

Modernizace železniční trati u nádraží Praha-Hostivař

Správce železnic schválil parametry výběrových řízení pro šestici velkých železničních dopravních staveb. Mezi...

Najdete na iDNES.cz