Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

  19:10aktualizováno  19:10
Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.

ilustrační snímek | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Na elektrifikaci tratě, kde zatím dopravu zajišťují jen motorové vozy řady 810, už hledá SŽDC projektanta, soutěž je od dnešního dne zveřejněná na profilu zadavatele.

„V případě hladkého průběhu výběrových řízení a získání stavebního povolení počítáme s tím, že by stavba mohla začít příští červenec,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Sedmikilometrová trať bude mít střídavou napájecí soustavu. Náklady na akci odhaduje SŽDC na 1,56 miliardy korun, tedy více než 200 milionů korun na kilometr. Rychlost na trati se má zvýšit až na 90 kilometrů v hodině.

Relativně vysoké náklady jsou podle SŽDC způsobeny i tím, že současný stav kolejiště v Šakvicích neumožňuje přímý vjezd trati od Brna na regionální dráhu a opačně. V Šakvicích se vybuduje nové nástupiště, samotná trať do Hustopeč povede částečně jinou trasou, než dosud a kvůli tomu se musí vykoupit pozemky.

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

Mapy poskytuje Freytag&Berndt, aplikaci PhoneMaps stáhnete zdarma pro iOS i Android.

„Jedná se o kompletní modernizaci a elektrizaci. Vlký podíl nákladů má zásah do stanice Šakvice, kde bude řada významných stavebních úprav. Součástí je samozřejmě i modernizace stanice Hustopeče,“ dodala Šubová. Šakvice leží na hlavním koridoru Brno - Břeclav.

Kvůli elektrizaci podepsal už dříve Jihomoravský kraj se SŽDC, Českými drahami a obcemi memorandum. Cílem je přímé napojení na koridor a spojení do Brna bez přestupu.

„Realizací stavby dojde ke zvýšení konkurenceschopnosti železnice a změně dopravního modelu ve prospěch železnice,“ dodala Šubová.

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Letecký obr A380 má to nejlepší před sebou, věří šéf Airbusu

GIGANT. Airbus A380 dokážou odbavit jen vybraná světová letiště - pražská...

Vůbec poprvé se letecký obr A380 neobjevil na letecké show Farnborough Airshow. Provozní ředitel Airbusu Tom Williams...

Spojit Dunaj a Labe je sci-fi, smysl dává jen část kanálu, říká Ťok

Ministr dopravy Dan ťok

Staronový ministr dopravy Dan Ťok (ANO) zahájil další část mandátu oznámením o kompletní obměně vedení Českých drah....

Z nebe bude přeplněná dálnice. Provoz se zdvojnásobí, tvrdí studie

Ilustrační snímek

Za dvacet let bude křižovat oblohu více než dvojnásobný počet letadel. V nové studii Global Market Forecast to odhaduje...

Najdete na iDNES.cz