Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

  12:15aktualizováno  12:15
Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun. Studio Marvil SŽDC za tuto cenu navrhla samotné logo i zpracovalo grafický manuál loga a jednotný vizuální styl SŽDC.

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon. | foto: SŽDC

Používat se začne od ledna, kdy nahradí modrobílé logo z roku 2003, které firma používá prakticky od svého vzniku. Výměna loga bude probíhat postupně během pěti let, poprvé se objeví na novém jízdním řádě.

„Současné logo SŽDC má několik podob s řadou neodborných zásahů, což ztěžuje správnou identifikaci organizace. Neumožňuje jednoduché aplikování ve všech grafických prostředích a také v malých velikostech,“ uvedla státní organizace v tiskové zprávě.

O novém logu uvažovala SŽDC už dříve, v roce 2013 dokonce tehdejší ředitel Jiří Kolář chtěl název změnit na Českou železnici. Krkolomný název a zkratka pro správce a provozovatele většiny železniční sítě v Česku je sice už samozřejmostí pro lidi z oboru, pro laiky je ale často neznámou zkratkou. K výměně jména by se ale musel měnit zákon.

„Všichni si uvědomujeme složitost samotného názvu naší organizace. K tomu býváme širokou veřejností často vnímáni jako součást tzv. drah či historicky spojováni s Českými drahami. Chceme jednoduchou cestou, prostřednictvím jasného loga prezentovat význam a pozici SŽDC,“ řekl náměstek SŽDC Jiří Svoboda.

Fotogalerie

Nové logo používá hlavně oranžovou a modrou barvu, základem jsou koleje s výhybkou. SŽDC v tiskové zprávě uvedla, že od nového loga očekává zvýšení image a jasné vnímání společnosti širokou veřejností.

„Jako ústřední motiv jsme zvolili písmeno Ž stylizované jako schéma kolejiště, tři paralelní koleje propojené výhybkou. Symbol Ž je zároveň zkratkou slova Železnice, které nejlépe shrnuje jinak dlouhý a pro širší veřejnost obtížně zapamatovatelný název Správa železniční dopravní cesty. Ž jako železnice je nejlepší způsob, jak společnost SŽDC učinit všeobecně srozumitelnou a zapamatovatelnou,“ vysvětluje Pavel Zelenka ze Studia Marvil.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.