Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

  12:15aktualizováno  12:15
Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun. Studio Marvil SŽDC za tuto cenu navrhla samotné logo i zpracovalo grafický manuál loga a jednotný vizuální styl SŽDC.

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon. | foto: SŽDC

Používat se začne od ledna, kdy nahradí modrobílé logo z roku 2003, které firma používá prakticky od svého vzniku. Výměna loga bude probíhat postupně během pěti let, poprvé se objeví na novém jízdním řádě.

„Současné logo SŽDC má několik podob s řadou neodborných zásahů, což ztěžuje správnou identifikaci organizace. Neumožňuje jednoduché aplikování ve všech grafických prostředích a také v malých velikostech,“ uvedla státní organizace v tiskové zprávě.

O novém logu uvažovala SŽDC už dříve, v roce 2013 dokonce tehdejší ředitel Jiří Kolář chtěl název změnit na Českou železnici. Krkolomný název a zkratka pro správce a provozovatele většiny železniční sítě v Česku je sice už samozřejmostí pro lidi z oboru, pro laiky je ale často neznámou zkratkou. K výměně jména by se ale musel měnit zákon.

„Všichni si uvědomujeme složitost samotného názvu naší organizace. K tomu býváme širokou veřejností často vnímáni jako součást tzv. drah či historicky spojováni s Českými drahami. Chceme jednoduchou cestou, prostřednictvím jasného loga prezentovat význam a pozici SŽDC,“ řekl náměstek SŽDC Jiří Svoboda.

Fotogalerie

Nové logo používá hlavně oranžovou a modrou barvu, základem jsou koleje s výhybkou. SŽDC v tiskové zprávě uvedla, že od nového loga očekává zvýšení image a jasné vnímání společnosti širokou veřejností.

„Jako ústřední motiv jsme zvolili písmeno Ž stylizované jako schéma kolejiště, tři paralelní koleje propojené výhybkou. Symbol Ž je zároveň zkratkou slova Železnice, které nejlépe shrnuje jinak dlouhý a pro širší veřejnost obtížně zapamatovatelný název Správa železniční dopravní cesty. Ž jako železnice je nejlepší způsob, jak společnost SŽDC učinit všeobecně srozumitelnou a zapamatovatelnou,“ vysvětluje Pavel Zelenka ze Studia Marvil.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Finta s údajnou pomocí pro motoristy nezabrala. Billboardy musejí pryč

Billboardy u českých dálnic v pondělí hromadně změnily svůj obsah, nově na nich...

Silničáři u dálnic a silnic prvních tříd odstranili téměř 300 reklamních poutačů. Zmizela tak desetina nelegálně...

Ministr dopravy zvažuje zakázat předjíždění kamionů na dálnicích

Ilustrační snímek.

Ministr dopravy v demisi Dan Ťok zvažuje zavedení zákazu předjíždění pro kamiony na dálnicích. Zřejmě by ale nešlo o...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Najdete na iDNES.cz