Správce železnic má unikátní vozy pro troleje. Jeden za 59 milionů

  13:42aktualizováno  13:42
Správa železniční dopravní cesty převzala tento týden po mnoha letech první nové speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení. Vyrobila ho jednička v oboru speciálních vozidel pro železnice, rakouská společnost Plasser & Theurer.

Nové vozidlo SŽDC s označením MTW 100.013/7 je speciálně navržené pro práce na trakčním vedením. | foto: SŽDC

Vozidlo s označením MTW 100.013/7 je speciálně navržené pro práce na trakčním vedení. Po dlouhé době je to nový stroj, dosud SŽDC šla spíše cestou modernizací těch starších.

Správci kolejí objednali na základě kontraktu z října 2015 dodávku tří vozů v celkové hodnotě 176,3 milionu korun. Jedno vozidlo tak přijde na 58,7 milionu bez DPH. První už přijelo z Lince do Brna, další dva vozy dodají Rakušané na podzim.

Fotogalerie

„Stávající technika postupně dosluhuje. Z tohoto pohledu je nákup nových vozidel speciálně navržených pro údržbu trakčního vedení skutečně revolučním krokem. V minulosti se totiž vždy jednalo o úpravu konstrukce motorových vozů využívaných především pro osobní dopravu,“ řekl Jiří Svoboda, náměstek generálního ředitele SŽDC pro provozuschopnost dráhy.

Správa v poslední době výrazně investovala do modernizace pracovních vozidel, výraznou proměnou prošly drezíny. Ne všechny soutěže ale dopadly dobře. Správce železnice stále čeká na drezíny, které měly dodat Ostravské opravy a strojírny (více jsme psali zde).

Čtyřnápravové vozidlo s výkonem 520 kW znamená podle Svobody změnu technologie práce a výrazně vyšší nároky na kvalifikaci obsluhy. Vozidlo se od jiných liší hlavně svoji délkou 21,4 metru. Je o 2,5 metru delší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100.

Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Dražší německé mýto nás zničí, bojí se české firmy. Platí až trojnásobek

Německá dálnice A9 na severu Mnichova. (ilustrační foto)

Až trojnásobné výdaje za mýto na německých dálnicích zatěžují po letošním zdražení české kamionové firmy. Pro část...

GE zabrušuje do letectví pro miliardáře. Vyrobilo nadzvukový motor

Nadzvukový letoun Aerion AS2 v simulaci na New Yorkem.

Společnost General Electric, u nás známá především díky své bankovní divizi, v pondělí oznámila dokončení vývoje motoru...

ČD Cargo se privatizovat nebude. Nevím, proč to Ťok říkal, čílil se premiér

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády, účastnil premiér Andrej Babiš...

Premiér Andrej Babiš se postavil proti úvahám privatizovat nákladního železničního dopravce ČD Cargo, jak o tom nedávno...



Najdete na iDNES.cz