Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

  9:09aktualizováno  9:09
Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.

Ilustrační snímek. | foto: České dráhy

Zakázku za 1,068 miliardy korun zveřejnila SŽDC ve věstníku veřejných zakázek. V železničním názvosloví jde o revitalizaci, tedy jen částečné zlepšení stavu trati, ale nikoliv například narovnání oblouků. Svým objemem jde o jednu z největších zakázek na železnici v letošním roce.

Na trati momentálně jezdí 13 párů vlaků v pracovní dny rychlostí, která těžce zaostává za silnicí. Trasu mezi oběma městy dlouhou 34 kilometrů vlak ujede za hodinu a 19 minut. Důvodem dlouhé doby jízdy jsou ale i dlouhé pobyty ve stanicích: například v Libochovicích město většina vlaků stojí 12 minut.

Součástí zakázky je výměna kolejí, nové zabezpečovací zařízení pro dálkové řízení či vylepšení zázemí pro cestující. Rekonstrukcí projdou stanice Libochovice a Čížkovice. Úpravy mají zvýšit bezpečnost a maximální možnou rychlost vlaků. Zvýší se také propustnost tratě: z 37 vlaků denně na 52 denně. SŽDC chce použít trať jako možnou odklonovou pro hlavní trasu mezi Prahou, Ústím nad Labem a Chomutovem.

Propustnost zvýší například nově vybudovaná výhybna v Radonicích nad Ohří. Na některých nádražích se sice zredukuje počet kolejí, ale postaví se nová nástupiště. Ta se vybudují spolu s přístřešky i na zastávkách. Velkou část nákladů spolyká rekonstrukce přejezdů: celkem 22 jich bude nových.

Z dokumentace z povolování stavby vyplývá, že se na trase zvýší rychlost. Dosud je maximem šedesátka, mezi Lovosicemi a Čížkovicemi padesátka. Na úseku z Libochovic do Radonic nad Ohří by po revitalizaci trati měla být nově nejvyšší rychlost 120 kilometrů v hodině, z Radonic do Loun 80 kilometrů v hodině. Mezi Lovosicemi a Čížkovicemi stoupne rychlost o 10 km/h na šedesátku. Stodvacítku ale stávající vlaky příliš nevyužijí: na této trati České dráhy jezdí s Regionovami, které umí jezdit maximálně 80 kilometrů za hodinu.

Kromě regionálních vlaků se předpokládá nasazení dvou párů spěšných vlaků v úseku Ústí nad Labem hl. n. – Lovosice – Louny. Jízdní doba u osobních vlaků se má v úseku Louny - Lovosice zkrátit na 50 min.

V rámci rekonstrukce se opraví kolejový svršek a spodek, upraví kolejové uspořádání v železničních stanicích, vybudují se nová nástupiště ve stanicích a na zastávkách, osvětlení, rozhlas, informační systém, kamerový systém a orientační systém. Rekonstrukcí projdou také propustky a mosty. Stavět se začne letos v září, konec se předpokládá v listopad 2018.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Místo přestaveb koupíme nové vlaky, říká nový šéf Českých drah

Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah (ČD)

České dráhy utratí v příštích deseti letech za nákup nových vozidel a další investice 40 miliard korun. Pustí se i do...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Další zdržení na D1, povolení napadla majitelka sousedního pozemku

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Nedávným uzavřením dohody mezi silničáři a hnutím Děti Země neskončily problémy s průtahy při přípravě modernizace...

Najdete na iDNES.cz