Jde o projekt dálkového ovládání železnice na trati z Prahy do Chebu v úseku mezi Rokycany a Chebem za 181 milionů korun a instalaci bezpečnostního zařízení ETCS mezi Kralupy nad Vltavou a Kolínem za 266 milionů korun.
Do obou zakázek se přihlásila jediná firma: společnost AŽD Praha. V případě dálkového ovládání byla nabídka o 30 procent vyšší než předpokládaná hodnota, u ETCS téměř o 90 procent.
Drážní zakázka desetiletí. Stát zrychlí za 6,2 miliardy vlaky na jih |
AŽD Praha ale odmítá, že by její nabídka byla příliš vysoká a viní z velkého rozdílu mezi předpokládanou cenou a hodnotou nabídky projektanty. „Neobvykle nízká cena projektanta byla podle našich zjištění také důvodem, proč byla společnost AŽD Praha jediným uchazečem,“ řekl generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle. Připomněl, že u jiné soutěže - zajištění ETCS v úseku Kolín - Břeclav, bylo AŽD o polovinu levnější než společnost Ansaldo, která byla druhá.
Obě zakázky projektovala společnost Sudop Praha. Její generální ředitel Tomáš Slavíček uvedl, že o rozdílu v cenách ví. „Zatím jsme neprověřovali důvody překročení očekávané ceny. Pokud bychom prověření měli provést, museli bychom jako podklad obdržet kompletní zadávací dokumentaci a kopie podaných nabídek s rozpisem ceny,“ prohlásil Slavíček.
Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše provedou kvůli velkému rozdílu revizi propočtů. „Jakmile budeme mít konkrétní výsledky, zakázku vyhlásíme znovu,“ dodal Illiaš.