Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železnice do Krkonoš zrychlí. Modernizace bude dražší, než stát čekal

  11:07aktualizováno  11:07
Boom železničních zakázek se začíná projevovat i na cenách stavebních prací. Za úpravy trati z Hradce Králové do Trutnova zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) o 55 milionů korun více, než čekala.

Na modernizované trati z Hradce Králové do Trutnova by mohly jezdit vlaky přezdívané Žralok (RegioShark). Motoráky vyrábí polská PESA. | foto: České dráhy

Zakázku za 858 milionů korun získalo sdružení firem Strabag Rail (bývalý Viamont DSP), Porr a Alpine Bau. Vítězné sdružení nabídlo ze čtyř uchazečů nejnižší cenu.

Vyšší cena než podle projektu je na železnici čím dál častější jev především kvůli extrémně vysokému objemu zakázek, které se letos musí postavit kvůli dočerpání evropských peněz. Stavbu má firma dokončit za 22 měsíců.

Podle mluvčího SŽDC Jakuba Ptačinského má zakázka přinést zlepšení jízdního komfortu, zvýšení traťové rychlosti, větší bezpečnost na železničních přejezdech a současně i lepší zázemí na rekonstruovaných zastávkách.

„Hlavní účel stavby je zkrácení jízdních dob a tedy zvýšení traťové rychlosti. Požadavkem objednatele regionální dopravy je zkrácení cestovní doby Hradec Králové – Svoboda nad Úpou z dnešních 120 minut na systémových 90 minut,“ řekl Ptačinský.

Na řadě úseků se proto zvýší rychlost, například mezi Předměřicemi a Smiřicemi na 120 kilometrů v hodině. V úsecích Jaroměř – Česká Skalice a Bohuslavice nad Úpou – Trutnov střed na 100 km/h a v úseku Česká Skalice – Bohuslavice nad Úpou v dílčích úsecích na 80-90 km/h.

V úseku Hradec Králové - Trutnov počítá návrh jízdních řádů se zkrácením jízdních dob o jedenáct minut, až do Svobody nad Úpou by vlaky měly zrychlit z jedné hodiny a 55 minut na 1 hodinu a 27 minut. 

„Zkrácení bude možné po výhledovém nasazení nových vozidel umožňující využití rychlostního profilu typu PESA nebo Desiro, a přesunem stávající křižování z České Skalice a Malých Svatoňovic do Starkoče a Trutnova - Poříčí,“ upřesnil Ptačinský. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.