T-Mobile současné programy zachová

  • 81
Od prvního února T-Mobile mění ceny. Někteří tarifní zákazníci budou mít dražší posílání textových zpráv, všem společnost znovu zpoplatní volání do hlasové schránky, část hovorů majitelům předplacených karet firma zlevní. "Po důkladném uvážení množství a struktury našich tarifů jsme se rozhodli pro jejich určité sjednocení a zjednodušení," vysvětluje marketingový ředitel T-Mobilu Jiří Dvorjančanský.

"V některých případech srovnáváme ceny za volání do sítě ostatních mobilních operátorů, jinde sjednocujeme způsob účtování na vteřinové. K nejvíce komentované změně - zpoplatnění SMS z internetu - nás vedly stoupající a nekryté náklady," dodává.

Které tarify tedy budou platit od prvního února pro nové zákazníky?
Novým zákazníkům budou od února nabízeny současné tarify T-Mobile a Twist, starší generaci tarifů Paegas nenabízíme novým zákazníkům již od podzimu loňského roku.

Současným klientům tedy jejich tarify zůstanou? I u nich se však některé ceny změní, proč?
Současným zákazníkům zůstanou jejich tarify, ale s upravenými cenami za textové zprávy a zpoplatněným voláním do hlasové schránky na číslo 3311. Změnami jsme sledovali především u textových zpráv sjednocení cen, což v některých případech znamená zvýšení, jinde snížení.

Proč chcete znovu platit za volání do hlasové schránky, když jste je před časem sami jako první začali nabízet zadarmo?
Zpoplatňujeme pouze volání na číslo 3311, volání na 3322 - tedy MobileBox - je nadále zdarma. Hlasová schránka bude mít nové funkce. Při volání do ní získáte například telefonní číslo toho, kdo vzkaz zanechal. Při volání do hlasové schránky ze zahraničí nebude zákazník již muset zadávat své telefonní číslo a heslo. To velmi zjednoduší a zkrátí přístup do hlasové schránky a přinese významné úspory na hovorném.

Nová je i služba registr zmeškaných hovorů, díky níž bude mít náš zákazník přehled o zmeškaných hovorech v době, kdy měl vypnutý telefon nebo byl mimo signál. Po přihlášení do sítě dostanou textovou zprávu s telefonními čísly, která se jej v té době pokoušela zastihnout.

Kdo má MobileBox, nemusí za volání do schránky platit. MobileBox však není zadarmo...
MobileBox je za devadesát korun měsíčně, za něž dostává zákazník nejen možnost neomezeného volání do hlasové schránky zdarma, ale také řadu služeb navíc. Jejím prostřednictvím si může na jednom místě spravovat e-maily, textové zprávy, hlasové zprávy nebo i faxy. Všechny druhy zpráv se zde ukládají jako datové soubory na jednom místě, takže si je můžete snadno vyzvednout a dále s nimi pracovat z počítače přes internet i z mobilu. Služba umí také přečíst obsah e-mailů do telefonu prostřednictvím hlasového ovládání. MobileBox může také zákazníka upozornit na nově příchozí zprávu zasláním textové zprávy do mobilního telefonu nebo posláním upozornění na zadanou e-mailovou adresu.

Proč se zdražování textových zpráv týká hlavně zákazníků, kteří se neupsali na dva roky, jako při zvýhodnění HIT? Kolik procent lidí vlastně má mezi tarifními zákazníky zvýhodnění HIT?
V cenových změnách jsme brali v úvahu i věrnost zákazníků, tedy i těch, kteří si zvolili dvouletý tarif HIT. Těch je mezi nově aktivovanými zákazníky více než třetina.

Proč jste se rozhodli zpoplatnit posílání textových zpráv z internetu?
Počet textových zpráv posílaných z internetu dosahuje měsíčně řádu desítek milionů. Takové množství nezanedbatelným způsobem zatěžuje naši síť a způsobuje náklady, které však nejsou kryty. Proto jsme sáhli k tomuto kroku. Je však třeba poznamenat, že textové zprávy z internetu zdarma jsou ve světě velmi ojedinělým jevem. Převládá spíše jejich placení.

Jak bude moci klient T-Mobilu poslat textovou zprávu z internetu?
Náš zákazník se může zaregistrovat na internetovém portále t-zones, odkud je možné nově posílat textové zprávy na všechny operátory v Česku i v zahraničí, a to bez časového limitu. Tyto textové zprávy budou zpoplatněny podle aktuálního tarifu zákazníka.

Znamená to, že lidé, kteří nejsou zákazníky T-Mobilu, si z internetu textovou zprávu do vaší sítě nepošlou?
Ano, dá se to tak říci. Lidé, kteří nejsou klienty T-Mobilu, již nebudou moci z internetu posílat textové zprávy do naší sítě. Další vývoj je ale také v rukou portálů, jimž jsme nabídli možnost placené služby v této oblasti. Pokud oni usoudí, že je pro ně tato služba atraktivní, a najdou nějaký fungující obchodní model, mohou tuto službu svým čtenářům třeba i zdarma nabízet i nadále.

Největší zvýhodnění - levnější volání na pevnou linku - dostali majitelé předplacených karet. Proč?
Impulzy ke zlevnění volání na pevnou linku byly dva - snížení propojovacích poplatků do pevných sítí a snaha o zatraktivnění tarifu Twist Extra.

Dříve se mobilní operátoři majitele předplacených karet snažili spíše nalákat k stálým zákazníkům. Měníte snad svou strategii?
Nedomníváme se, že by úpravy cen významně vycházely vstříc některým skupinám zákazníků. I po těchto změnách zůstávají naše tarifní programy výrazně, až o pětinu, výhodnější než předplacené programy. T-Mobile nenabízí nejnižší ceny, ale chce nabízet širokou nabídku služeb za přiměřené ceny.

,