"Podmínky na trhu nikdy nebyly tak náročné, a proto můžeme být s dosaženými výsledky více než spokojeni," uvedl k výsledkům generální ředitel Roland Mahler.
Na poklesu se projevilo podle firmy zavedení tarifů nové generace, průběžná migrace na předplacené služby a regulační zásahy ze strany EU. Hrubý provozní zisk společnosti se zvýšil o 2,6 procenta na 16,2 miliardy korun.
Počet lukrativních zákazníků, tedy těch, co platí tarif, se T-Mobilu podařilo zvýšit o 160 tisíc na 2,7 milionu. Naopak množství uživatelů předplacených karet Twist kleslo o čtyři procenta na 2,8 milionu. Celkově se operátorovi počet zákazníků zvedl o 43 tisíc na 5,5 milionu uživatelů.
Lidé šetří na telefonování
Lidé ale utráceli za služby operátora méně peněz. Průměrný měsíční výnos na zákazníka meziročně klesl o 36 korun na 464 Kč.
Už druhý rok po sobě zůstal počet zákazníků, kteří přestali používat služby operátora, na stejné úrovni 1,4 procenta měsíčně.
Firma loni prováděla modernizaci své mobilní sítě GSM, zahájila výstavbu optické páteřní infrastruktury a sítě UMTS. V září se T-Mobile díky akvizici maloobchodní části Českých Radiokomunikací stal druhým největším poskytovatelem ADSL připojení v ČR.
Konkurenční Telefónica O2 zveřejní výsledky dnes odpoledne. Vodafone loni zvýšil počet zákazníků na tři miliony lidí.(viz předchozí článek)
Letos se chce T-mobile zaměřit na rozvoj pevných a širokopásmových mobilních datových služeb. Prostor pro růst vidí operátor v nových produktech, jako jsou mobilní reklama a platby, bezdrátová technologie NFC a další služby s přidanou hodnotou.
T-Mobile patří do skupiny Deutsche Telekomu, která v operátorovi drží téměř dvoutřetinový podíl. Zbytek vlastní České Radiokomunikace.