Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tablety a chytré telefony trápí hostinské. Hosté surfují a nepijí

  14:55aktualizováno  14:55
Spotřeba piva i tvrdého alkoholu v hospodách i nadále klesá. Řada lidí šetří a pije raději doma. Na vině jsou však i moderní technologie. Téměř každý hostinský si stěžuje na hosty, kteří dlouhé hodiny hledí do monitoru mobilu či tabletu a při tom málo pijí.
Hostinští si stěžují na hosty, kteří hledí do mobilu či tabletu a při tom málo pijí. (Ilustrační snímek)

Hostinští si stěžují na hosty, kteří hledí do mobilu či tabletu a při tom málo pijí. (Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Více než třetina Čechů vlastní chytrý telefon nebo tablet. Podle odhadů výzkumných agentur tento podíl v dalších letech i nadále poroste. Co však je dobrá zpráva pro prodejce elektroniky, není dobré pro výrobce alkoholu a provozovatele restaurací.

Podle průzkumu společnosti g82 pro importéra tvrdého alkoholu Rémy Cointreau o trendech ve spotřebě totiž přibývá zákazníků, kteří si s sebou nosí chytré telefony a tablety i do hospody. Místo povídání s přáteli u piva pak celou dobu surfují na internetu a při tom i méně vypijí.

"Mladí jdou do hospody s tabletem a chytrým telefonem. Pak do něj čtyři hodiny koukají a při tom si dají jen dvě piva," popsal Ondřej Roček, marketingový ředitel Rémy Cointreau, která na český trh dodává značky jako je Metaxa nebo Tullamore D.E.W.

Podle Ondřeje Hladkého z agentury g82 si na nový trend stěžoval v podstatě každý oslovený hostinský. "Mladí přijdou, ale vůbec se spolu nebaví. Ještě ve dveřích si povídají, ale jak si sednou, každý vytáhne mobil nebo počítač a začnou hrát hry, něco hledat nebo se bavit s někým bůhvíkde, ale ne s těmi, co sedí vedle něho," popsal agentuře jeden z provozovatelů restaurace.

Trend se týká především nejmladších konzumentů do 30 let, ani osamělí příslušníci střední generace hledící několik hodin do monitoru nejsou však žádnou výjimkou. "Mnoho lidí má třeba hypotéku a musí šetřit. Sednou si, dají si jedno pivo, které pijí celý večer a přitom hledí do počítače," dodal Martin Souček z g82. Tradiční hospodští štamgasti, kteří chodí do restaurace pravidelně diskutovat nebo si zahrát karty a při tom vypít pět a více piv přetrvávají ještě ve venkovských oblastech a patří spíše mezi starší věkové skupiny.

Restauratéři na druhé straně Atlantiku však už našli způsob, jak proti surfujícím zákazníkům bojovat. Bar Salve Jorge v brazilském San Paulu začal čepovat pivo do speciálně tvarovaných sklenic, které je nutné podložit mobilním telefonem. V opačném případě se takzvaná "Offline Glass" převrhne.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Náměstek ministra financí Lukáš Wagenknecht
Wagenknecht: Firma na těžbu lithia je nedůvěryhodná, EMH se brání

Firma European Metal Holdings (EMH), se kterou Česko podepsalo memorandum o těžbě lithia, je nedůvěryhodná a má nejasnou vlastnickou strukturu. Na tiskové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Podnikatelé mají papírování plné zuby, to sdílené ekonomice nahrává

Sdílenou ekonomiku lze vnímat jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu. Její potenciál je obrovský. Stávající hráči na trhu si...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.