Za celý konglomerát firem zaplatila osm set milionů, po krátké době prodala část holdingu za více než miliardu korun, především Rusům. Za dalších jedenáct miliard prodala v roce 2009 divizi Škoda Power korejským investorům. Už v té době byli majitelé Škody více než jedenáct miliard v plusu.
Když pak loni zbylou část, Škoda Transportation, prodávala skupina Appian jednotlivým manažerům, cena nebyla zveřejněna.
K rapidnímu nárůstu hodnoty firem ve skupině Škoda přispěly vedle dobrého hospodaření i zakázky od státních Českých drah a polostátního ČEZ. Jen ve veřejných soutěžích dosáhly škodovácké firmy na zakázky za nejméně 33 miliard korun.
Podle dokumentů, které se objevily během vyšetřování ve Švýcarsku a které nyní prostudovala MF DNES, byli mezi takzvanými beneficiáři (tedy příjemci profitu) jedné z firem, která se na koupi Škody podílela, bývalí manažeři Škody v čele s Martinem Romanem. Dlouholetým šéfem ČEZ a také členem dozorčí rady drah. Manažeři něco takového popírají a platnost dokumentů zpochybňují.
"Nikdy jsem nebyl, přímo ani nepřímo, ani akcionářem, ani podílníkem, ani ovládající osobou ve společnosti Škoda Holding. Veškerý vztah k této firmě jsem ukončil před vstupem do ČEZ, a. s. Z toho logicky plyne, že nemohou existovat žádné pravdivé dokumenty, které by potvrzovaly opak," sdělil MF DNES Roman.