Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tajmac: ZPS čeká odtučňovací kůra

aktualizováno 
Když v červnu získala zlínské Závody přesného strojírenství italská společnost Tajmac, její majitelé byli přesvědčeni, že kupují firmu, které sice skončila v konkursu, ale má kvalitní a na světových trzích žádané výrobky. To, co chtěli změnit především, byla organizace a vylepšení pošramoceného jména tohoto významného podniku. První kroky nového majitele ZPS jsou po několika měsících už viditelné. Tajmac-ZPS se nyní stěhuje do jednoho areálu na předměstí Zlína v Malenovicích, připravuje se vytvoření čtyř divizí, zhruba šedesát administrativních zaměstnanců z necelých čtrnácti set lidí mateřské společnosti dostalo výpověď, a firma naopak hledá výrobní dělníky a odborníky.

"Když se v minulosti mluvilo o ZPS, bylo to jenom tehdy, když měla firma problémy. Proto všechny naše kroky směřují k vytvoření dobrého jména na světových trzích. Nastal čas, abychom udělali rázné kroky k restrukturalizaci firmy," říká sedmapadesátiletý generální ředitel Tajmac-ZPS Iain Exeter, který působí ve Zlíně od letošního července.

Co všechno obnáší restrukturalizace strojírenské firmy, která přežila konkurs, a do čeho chcete v ZPS investovat především?
Začali jsme velkou a zásadní reorganizací firmy, která bude trvat zhruba jeden rok. Investice do nových technologií a první etapy restrukturalizace budou stát deset až dvanáct milionů marek. Chceme zformovat a uspořádat výrobní jednotky. Budeme investovat do nového strojního zařízení, vždyť padesát procent vybavení je v ZPS nemoderní a musí se obměnit. Většina investic bude proto směřovat do výroby a předpokládám, že reorganizace by měla zdvojnásobit nynější objem výroby. Další investice, jejíž výši ještě nedokážeme říci, budou směřovat do nového softwarového sy- stému, který nahradí stávající. Ale na druhou stranu nebudeme utrácet zbytečně, jsem přece Skot.

Podařilo se vám prodloužit dlouhodobou smlouvu s americkou společností Okuma Corporation na dalších pět let. Co tento obchod pro ZPS znamená?
Je to kontrakt, který zvýší objem výroby na dvojnásobek a budeme v ZPS pro Okumu vyrábět pětapadesát strojů měsíčně. Tento obchod pro společnost znamená hodnotu více než sto milionů dolarů. Do smlouvy je zahrnuta výroba nových modelů Okuma a v jednání jsou i další formy spolupráce například při vývoji vlastních strojů.

Do konce letošního roku prý chcete uzavřít další významné kontrakty srovnatelné se smlouvou s Okumou. S kým jednáte a kdy chceme smlouvy podepsat?
Nyní jednáme s několika partnery z oboru, jména však zatím prozradit nemůžeme. Jde o významné firmy z Velké Británie a Německa a rozhovory budou pokračovat v říjnu. Když se podaří jednání dotáhnout do konce, půjde o jeden až dva kontrakty srovnatelné s obchodem s Okumou. Chceme také preferovat pro ZPS důležité americké trhy. Proto založíme v tamní největší průmyslové zóně Elk Grove Village u Chicaga, kde je zastoupena většina velkých zahraničních firem, svoji distribuční společnost a budeme si vlastní výrobky v zámoří prodávat sami.

Jak jste spokojeni s kvalitou lidí, kteří v ZPS pracují?
Když jsem přišel do Zlína, tak jsem hodně slyšel o české mentalitě a všichni říkali, že to nepůjde a budou problémy. To je ale jenom výmluva. V ZPS jsou schopní lidé, jsou tady hodně dobří a zkušení odborníci. Chceme však také vyškolit mladé lidi, studenty z vysokých škol a středních škol.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.