Slavnostní zahájení výroby Hyundai v Nošovicích (10. listopadu 2008)

Slavnostní zahájení výroby Hyundai v Nošovicích (10. listopadu 2008) | foto: Jaroslav Ožana, MF DNES

Také Hyundai v Nošovicích krátí pracovní týden na 4 dny

  • 20
Není to tak dlouho, co z nošovické továrny Hyundai vyjel první vůz. Po necelých dvou měsících od slavnostní chvíle dochází k podobným opatřením, jakými s finanční krizí bojuje Škodovka. Zaměstnanci korejské automobilky budou pracovat jen čtyři dny v týdnu. Úterní informace odborářů dnes potvrdila automobilka.

„Závod v současné době nemá tolik objednávek, aby výrobní linky mohly jet na plný výkon, a proto se vedení společnosti rozhodlo přistoupit k omezení výroby,“ odůvodnil dnes krok mediální zástupce Hyundai Petr Vaněk.

Automobilka tak potvrdila včerejší informace odborářů, kteří se sešli se zástupci jihokorejské firmy. Závod rychlý dopad krize nečekal a ještě před dvěma měsíci mluvil o svých výrobních plánech s optimismem.

Situace se ale rázem změnila. Zaměstnanci Hyundaie budou mít od 9. ledna volné pátky, doma zůstanou za 68 % průměrné mzdy.

„Zkrácení výrobního týdne o jeden den je pro nás velmi nepříjemné řešení, ale s ohledem na situaci na evropském automobilovém trhu je to jediné realistické východisko,“ komentoval aktuální situaci Kim Eok-Jo, prezident společnosti.

Volné pátky potrvají měsíc

Opatření, schválené odbory i zaměstnaneckou radou, se přijímá zatím na měsíc leden, další opatření budou záviset na vývoji poptávky, protože společnost Hyundai nevyrábí auta na sklad, ale pouze na základě potvrzených objednávek.

Slavnostní zahájení výroby Hyundai v Nošovicích (10. listopadu 2008)

Automobilka zahájila výrobu vozu Hyundai i30 loni 10. listopadu. Je to první továrna korejského výrobce na evropském kontinentu. Výrobní haly vyrostly nedaleko Frýdku-Místku za dva roky.

Nábor pracovníků se zastavil

Výroba automobilky Hyundai by se měla v příštích letech stát jedním z tahounů české ekonomiky. „Je to tak velká investice, že se při plné výrobě bude automobilka podílet jedním procentem na HDP České republiky,“ komentoval dříve vliv Hyundaie na Českou republiku ministr průmyslu a obchodu Martin Říman.

Na propad poptávky bude firma reagovat urychlením výroby verzí Hyundai i30 CW (kombi) a víceúčelového vozidla YN. Tyto typy vozů se měly původně na výrobních linkách montovat až ke konci roku.

„Po kombíku obecně je poptávka a když máte více druhů zboží, které můžete nabídnout, tak máte i větší šanci je prodat,“ sdělil iDNES.cz mluvčí automobilky Petr Vaněk.

Hyundai

Hyundai

Většina vyrobených automobilů míří na export. Firma postupně počítá, že zaměstná až 3 500 lidí. V současnosti pracuje ve firmě 1830 lidí. Doma zůstanou všichni kromě několika desátek těch, kteří budou zajišťovat nezbytný provoz. Počet pracovníků se měl navyšovat v březnu při přechodu na dvousměnný provoz. Ten však firma nyní odkládá a s tím i nábor nových pracovníků.