Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

  17:05aktualizováno  17:05
Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc korun na provoz historické ozubnicové trati do Kořenova.

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003 | foto: Pavel Šturm / Železniční společnost Tanvald

„Je to podmínka, které úplně nerozumím. Nicméně jde o částku, bez které bychom nemohli ani vyjet,“ poznamenal ředitel společnosti Petr Prokeš.

OBRAZEM: Letošní veletrh Czech Raildays lákal na lokomotivy i unikátní vozy

Liberecký kraj zveřejnil smlouvu v registru smluv ve stejný den, kdy se v něm objevily i další podobné kontrakty na jiné dotace. Ani v jedné ale podmínka o zákazu kritiky kraje není.

Podle smlouvy nesmí kraj a lidi s ním spojené kritizovat nejméně jeden rok. V Libereckém kraji vládne koalice Starostů pro Liberecký kraj, ANO, ČSSD a ODS.

Podobná smlouva se v registru objevila už loni. „Ustanovení, na které se ptáte, navrhl koordinátor veřejné dopravy LK společnost Korid LK, a to na základě zkušeností z minulých let. Toto navržené ustanovení následně na svém jednání rada kraje odsouhlasila,“ řekl radní pro dopravu Marek Pieter.

Radní přitom netušili, že existuje takové ustanovení ve smlouvě, zvláště když v jiných není. Podle informací MF DNES ustanovení prosadil do smlouvy jednatel Koridu Pavel Blažek. Korid LK je stoprocentně vlastněný Libereckým krajem a má na starost organizaci veřejné dopravy v kraji. Toho, stejně jako další zaměstnance Koridu, v diskuzích na dopravním portálu k-report.net dlouhodobě kritizoval Tomáš Hádek, jeden z členů Železniční společnosti Tanvald a zaměstnanec firmy, na jejíž licenci historické vlaky na zubačce jezdí. Například za to, Liberecký kraj objednal mezi Libercem a Turnovem spěšný vlak, který je pomalejší, než osobní.

„Pan Blažek bohužel není schopen na kritiku reagovat jinak, než vyhrožováním jejich nositelům. Problémy a nedostatky veřejné dopravy v kraji se ale nevyřeší tak, že se o nich zakáže mluvit a psát s odkazem na to, že jde o jakousi negativní kampaň,“ řekl před rokem Hádek, když se MF DNES o případ zajímala poprvé. Hádek se v komentářích na serveru zdržel uvádění Blažkova jména.

Loni na podzim se přitom zdálo, že spor je už zažehnaný. V registru se objevila smlouva na neinvestiční dotaci na 700 tisíc, v které už stejná podmínka nebyla.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vzory dálničních kupónů emise 2018 (R - roční, M - měsíční, D - desetidenní)
Roční dálniční kupón na příští rok bude ve žluté barvě, nezdraží

Roční dálniční kupon pro rok 2018 bude vyveden ve žluté až zlaté barvě. Jeho podobu, stejně jako podobu doplňkových kupónů - měsíčního a desetidenního,...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.