Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tatra a Liaz: Letos je šance na oživení

  10:58aktualizováno  10:58
V minulém týdnu proběhly valné hromady akciových společností Tatra a Truck International (dříve Škoda Liaz). Akcionáři obou firem zhodnotili dopady ekonomické krize, která ve druhé polovině 90. let postihla i výrobce nákladních automobilů. Tatra oslavila 150. výročí založení.

Kopřivnická Tatra uzavřela loňský rok se ztrátou 2,6 miliardy korun. Do záporného hospodářského výsledku se promítlo navýšení opravných položek na investice v dceřiných společnostech a vysoké zadlužení podniku. Plynulému rozvoji firmy bránila také nestabilita hlavního akcionáře Škody Plzeň.

V červenci byla firma zařazena do vládního revitalizačního programu. Tento fakt se příznivě projevil ve zvýšené výrobě automobilů na konci roku. Celková výroba dosáhla 1209 kusů, prodej 1123 kusů.

Letos se Tatra soustředí především na snižování režijních nákladů a technickou inovaci vozů řad TERRNO, JAMAL a FORCE. Vývoj se zaměřuje na motory splňující ekologické normy EURO II a EURO III.

V sobotu 2. září proběhly v Kopřivnici oslavy 150. výročí založení automobilky. Její vedení by uvítalo rychlý vstup strategického partnera, což podpořil i ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr.

Akciová společnost Truck International Mnichovo Hradiště hospodařila loni se ztrátou 1,037 miliardy korun. Celková produkce v loňském roce dosáhla 138 vozů.

Společnost je stoprocentním vlastníkem holdingu stejného jména, ve kterém jsou sdruženy firmy Škoda Mnichovo Hradiště (výroba nákladních vozidel), Škoda Motory, Škoda Liberec (výroba náprav) a Škoda Mělník (výroba rámů).

Hlavním výrobním programem společnosti jsou dvě řady nákladních vozidel označené 300 a 400.

Řada 300 pokrývá celý rozsah provedení od návěsů a sklápěčů až k speciálním podvozkům. Zástupcem řady 400 byl dosud pouze návěsový tahač s obchodním názvem XENA. V současné době se začíná s výrobou sklápěče FOX.

Na období let 2000 - 2002 je připraven plán restruktualizace společnosti, který zahrnuje především snížení fixních nákladů a zvýšení kvality a konkurenceschopnosti výrobků.

Oba tradiční čeští producenti nákladních vozidel věří, že letos se podaří nastartovat výrobu a vyvést firmy z červených čísel.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.