„Hospodaření roku 2020 bylo velmi dobré. Za celou historii firmy pod novými vlastníky jsme dosáhli jednoho z nejvyšších výsledků,“ říká generální ředitel firmy Pavel Lazar.
Kopřivnická automobilka na rozdíl od většiny jiných výrobců loni ani na jeden den nepřerušila výrobu a operativním přeskládáním výroby dokázala vykrýt i dočasné výpadky několika desítek dodavatelů. Firmě pomohlo, že si klíčové díly jako motory, kabiny či podvozky dokáže vyrobit přímo ve svém areálu.
„Díky disciplíně našich zaměstnanců, jejich loajalitě a flexibilitě při plánování se nám podařilo udržet výrobu. Čelili jsme ale také řadě dalších výzev, nemohli jsme například uskutečnit některé obchodní cesty, což dočasně omezilo kontraktaci. Také jsme se potýkali s velkými výkyvy měnových kurzů,“ uvádí ekonomický ředitel Tatra Trucks Miloslav Mahut.
Celkem automobilka loni vyrobila 1181 vozů a 1186 jich prodala, čímž mírně překonala plán. Téměř 60 procent roční produkce mířilo na export, přes 40 procent pak na český a slovenský trh. Tatra vyrábí a dodává své vozy a podvozky jak pro civilní sektor, tak pro využití v armádě či v záchranných složkách, například pro hasiče.
Pro rok 2021 má Tatra Trucks v plánu udržet výrobu a prodeje na srovnatelné úrovni s loňským rokem. Významnou letošní zakázkou je výroba několika set kusů tzv. CKD sad pro indický trh, z nichž tamní výrobce montuje kompletní vozidla.