Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tatry odjíždí především do světa

  16:35aktualizováno  16:35
V roce 2000 vyrobila kopřivnická Tatra 1686 nákladních vozidel a 1632 jich dokázala prodat. Do tří let by firma podle slov generálního ředitele Petra Urbana ráda prodávala mezi třemi a pěti tisíci vozů. Do tradičních zahraničních odbytišť jako jsou Rusko, Čína, nebo Indie jich loni odjelo 1446. Export se tak na celkových prodejích podílel témeř 87 procenty. Doma automobilka prodala 186 vozů. Hospodaření za uplynulý rok by mělo skončit s hrubým ziskem 239 milionů, v letošním roce pak 256 milionů korun.

Tatra a.s.

  2000 1999 1998
Tržby (miliard Kč)* 4,19** 2,77 4,37
Zisk (milionů Kč)* 239** - 2 635 - 395
Výroba vozů (ks) 1686 1209 1473
Prodej vozů (ks) 1632 1123 1656

* ... nekonsolidované výsledky; ** ... odhad; pramen: Tatra

Tržby se za deset měsíců roku 2000 vyšplhaly na 3,36 miliardy korun, za celý rok 1999 dosáhly téměř 2,8 miliardy korun.

Dobrý výsledek je způsoben i oddlužením ve výši 4 miliardy korun, které Konsolidační banka kapitalizovala a převedla na Kras, dceřinnou společnost Fondu národního majetku. Kras drží necelých 79 procent akcií, skupina Konsolidační banky 13 procent a drobní akcionáři přes 8 procent akcií.

Tatra zaměstnává necelých 2900 lidí, zhruba stejný počet jich pracuje v dceřinných společnostech.


Staré vozy bude Tatra vykupovat
Na zvýšení tuzemských prodejů připravila firma ve spolupráci s CAC Leasing projekt financování nákupu nových vozů za výhodnějších podmínek. Další zbraní v boji s konkurencí má být výkup starých vozů Tatra řady T148 a T813 a všech novějších na protiúčet.

Podle statistik je z 25 tisíc nákladních automobilů Tatra registrovaných v Česku kolem 6 tisíc vozidel starších dvaceti let. Evropská unie připravuje zákon znemožňující počínaje rokem 2003 provoz vozů, které nebudou plnit ekologické standardy EURO II.

Česká republika se chystá k tomuto opatření, byť ne tak tvrdému či razantnímu, přistoupit také. Rovněž se očekává přijetí zákonů ukládajících výrobcům povinnost přebírat a na vlastní náklady zajišťovat ekologickou likvidaci svých výrobků.

Proto bude Tatra od zákazníků, kteří si zakoupí v dané lhůtě nové vozidlo Tatra a splní vyhlášené podmínky, odkupovat na protiúčet jednu starou Tatru za 100 000 korun.

Stará auta budou následně ekologicky likvidována ve spolupráci s Recyklačním závodem ŽDB, který má na ekologickou likvidaci vozidel certifikát.

Tatra Jamal nové typové řady T 163 s kapotovou kabinou pro nejtěžší terénní provoz





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.