Taxify chce mimo Prahu prorazit nízkými cenami, v Brně překvapivě nebude

  6:00aktualizováno  6:00
Možnost objednat si odvoz prostřednictvím mobilní aplikace se kromě Prahy stále více uplatňuje v dalších českých městech. Na konci loňského roku rozšířil své služby zprostředkovatel Liftago o Zlín a Liberec, nyní se hranice metropole chystá opustit i estonské Taxify. V pátek spustí provoz v Ostravě, Plzni, Olomouci a Českých Budějovicích.

Zakladatel společnosti Taxify Martin Villig. | foto: Taxify

Místním taxislužbám se chystá konkurovat především nižší cenou, kterou podpoří ještě padesátiprocentní akční slevou na první cestu.

Do počáteční fáze provozu se připojí desítky šoférů ze zmíněných měst. „Nepotřebujete hned na začátku pokrýt potřeby každého obyvatele. Zákazníci budou naše služby objevovat postupně,“ uvedl šéf Taxify pro Česko a Slovensko Roman Sysel. 

Překvapivě firma z plánu české expanze vypustila Brno, o kterém jako o dalším potenciálním cíli nedávno hovořil zakladatel společnosti Markus Villig. Zájem lidí i šoférů Taxify v posledních měsících testovalo podle Sysla i zde, nakonec se ale společnost moravskou metropoli rozhodla vynechat podobně jako například Hradec Králové a Pardubice, o které se původně rovněž zajímala.

Ještě na začátku loňského roku přitom český zástupce uváděl, že kromě Prahy není v Česku dostatečně velké město, do kterého by rozšíření služby dávalo ekonomický smysl. Nyní je ale situace zcela opačná. V Estonsku například firemní centrála zkouší zavádění taxislužby do měst s deseti tisíci obyvateli. I v Česku je dlouhodobým plánem zkusit podobný byznys rozjet i ve městech s řádově 20 až 30 tisíci lidmi.

Stejná pravidla pro všechny

Rozšíření služby přichází dva týdny poté, co Sdružení českých taxikářů požadovalo po vládě, aby služby typu Taxify nebo Uber vypnula. Uber se sice zavázal evidovat u nových řidičů tržby prostřednictvím elektronické evidence a předávat státu informace o jízdách pro potřeby daňové správy, to se ale zástupcům klasických taxislužeb zdá málo. Dlouhodobě upozorňují, že pro řidiče alternativních platforem platí měkčí pravidla.

Únorový protest proti řidičům společností Uber a Taxify

Dokud nebude nový zákon o taxislužbě, který mobilní platformy pro sjednání přepravy postaví naroveň s klasickými taxi, zůstane Uber působit pouze v hlavním městě, uvedla mluvčí společnosti Miroslava Jozová. Poté podle ní připadá v úvahu případné rozšíření. Společnost by se například mohla vrátit do Brna, kde na začátku loňského roku krátce působila.

Konkurenční Liftago podrobnosti o plánovaném rozšíření nechce prozradit. „Aktuálně nabíráme řidiče v krajských městech, nicméně jde pouze o licencované profesionály, protože to je jediná zákonná cesta,“ uvedl šéf Liftaga Ondřej Krátký.

Deficit v požadavku úřadů na provozování jízd pouze šoféry s živnostenským oprávněním dohánějí i ostatní provozovatelé, kteří se na rozdíl od Liftaga doposud nevyhýbali amatérským šoférům. Podle Sysla Taxify nikdy nezjišťovalo, zda jejich šoféři oprávnění mají. Nyní je ale vyzvali, aby si o ně zažádali a podle Sysla stovky z nich již potřebné doklady předložily.

Nové trhy chce Taxify získat hlavně nízkou cenou, v řadě krajských měst je totiž taxislužba dražší než v Praze. Například ceny za kilometr jízdy se pohybují kolem 20 korun. Zejména od kratších jízd pak zákazníky odrazuje stanovení minimální částky za jízdu, které se často blíží stokoruně. Ceny Taxify bez započtení akční slevy začínají na osmi korunách a 90 haléřích za kilometr. K tomu se platí tři koruny za minutu jízdy a 25 korun nástupní sazba.



Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Další z rubriky

Dálniční známky jdou dobře na odbyt. Stát loni vybral pět miliard korun

Letní silniční provoz na dálnici ve Slovinsku. Ilustrační snímek

Zájem o dálniční známky v Česku stále roste. Stát loni za jejich prodej získal více než pět miliard korun, což bylo o...

Otevírací doba obchodů o svátcích 28. října a 17. listopadu

Ilustrační snímek

Zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě nařizuje, že obchody s plochou nad 200 m² musí mít zavřeno...

Moravská vína čeká výjimečný ročník, letos se mohou vyrovnat francouzským

Víno (ilustrační foto)

Mimořádně dobrý ročník, hlavně pro červená vína, se rýsuje jihomoravským vinařům. Vinobraní končí a podle prvotních...



Najdete na iDNES.cz