Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taxikáři viní konkurenci: Má podobná loga, ale trojnásobné ceny

  16:23aktualizováno  16:23
Pražští taxikáři nebojují jen s magistrátem, ale také proti sobě. Koncem ledna si skupina taxikářů, kteří si účtují skoro sto korun na kilometr, založila firmu AAA Taxi. Nepozorní zákazníci si ji pletou s největší taxislužbou ve městě AAA Radiotaxi, která má až třikrát nižší ceny. Často se nechávají nachytat i cizinci.

Vyobrazení AAA Taxi s.r.o. připomíná konkurenční logo. - AAA

"Řešíme denně deset stížností od zákazníků na předražení, protože si všichni myslí, že jsme to my. Oni mají přitom sazbu 99 korun na kilometr," stěžuje si majitel společnosti AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička na problémy s firmou AAA Taxi, která má na dveřích svých taxíků podobná loga jako levnější konkurence.

AAA Taxi sdružuje taxikáře, jejichž spory s městem ve čtvrtek vyvrcholily rvačkou s policisty. - více čtěte Při rvačce taxikářů s policisty tekla krev

Společnost založili letos v lednu Pavel Jelínek a Karel Kyzlink s tím, že měla pronajímat nemovitosti, byty a nebytové prostory. To však nikdy nedělala. Podle Karla Kyzlinka je to běžná praxe.

"Když si jdete k notáři podat zápis, aby vám udělali eseróčko, ihned vám nemohou napsat taxislužbu," vysvětlil tento krok s tím, že tuto činnost si nechali dopsat později.

Zmatení cizinci

Oba majitelé dříve provozovali společnost Euro Taxi Praha, které ale živnostenský úřad odejmul koncesi právě kvůli záměně obchodní značky. Nynější označení AAA Taxi nápadně připomíná logo AAA Radiotaxi, kterou řada katalogů pro cizince doporučuje jako seriózní taxislužbu.

"Musíme mít ze zákona obchodní jméno na dveřích. Není to logo ani reklama, je to obchodní jméno, rozdíl je jen v tom, že tam jsou větší písmena než minimální písmena tři centimetry. Maximální velikost není omezená ani rozlišená," argumentuje Kyzlink.

Přibližně osmdesát vozů taxi, které pod jeho společnost spadají, vozí zákazníky až za ceny 99 korun za kilometr, čímž porušují městkou vyhlášku o cenách taxislužeb. Ta dovoluje cenu maximálně 28 korun za kilometr.

Kyzlink se však brání, že tuto cenu nejde dodržet, a odvolává se na to, že většinu parkovacích "štaflů" v centru Prahy mají k dispozici konkurenční "áčka", která dál pronajímají místa za neúměrně vysoké ceny.

"I v Evropě to vychází kolem 40 korun za kilometr. Když půjdete v centru do restaurace a uvidíte, že tam stojí pivo 50, tak si ho buď dáte, nebo nedáte. Tady je to stejné, je to podnikání, nic jiného," vyjádřil se Kyzlink k sazbám svých taxíků.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Průzkumný vrt v Cínovci.
Zatím bez reakce. Australská EMH analyzuje usnesení Sněmovny k lithiu

Australská společnost European Metals Holdings, se kterou ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) podepsal memorandum o lithiu, bude tento týden...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.