Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Telecom ruší volání gratis, účty budou na minuty

  17:28aktualizováno  17:28
Český Telecom si bude od Nového roku účtovat za nějčastěji využívané dvě minuty hovoru 2,90 koruny místo současných dvou šedesáti. Nezmění měsíční paušál, ten zůstane na 175 korunách, ovšem "za něj" už domácí zákazník Českého Telecomu nedostane sedmnáct impulsů po dvou minutách zdarma. To podle propočtů Českého telekomunikačního úřadu znamená pro domácnosti patnácti až dvacetiprocentní zdražení. Český Telecom ovšem tvrdí, že celkové zvýšení všech cen pro příští rok představuje 0,78 procenta, když v loňském roce to bylo jen o půl procenta. "Mohli jsme zvýšit i o inflaci, tedy o 3,1 procenta. Ale nevyužili jsme toho a ceny jsme upravili jen mírně," uvedl k tomu generální ředitel Telecomu Přemysl Klíma.

Aby Telecom zmírnil dopad zdražení, připravil pro méně volající takzvané sociální balíčky. V nich by ten, kdo si je vybere, měl mít volání do výše šedesáti korun zdarma.

Zástupci ČTÚ ovšem upozorňují, že je to méně než v současné době, kdy Telecom dává zmíněných sedmnáct dvouminutových impulsů gratis. Pro sociální balíček totiž navíc platí dvojnásobné ceny než u běžného tarifu. Proto úřad požaduje minimálně devadesát korun zdarma.

Klíma připouští, že ceny ještě nejsou definitivní. "Existuje principiální shoda s ČTÚ o výši cenových hladin," říká s tím, že nemůže vyloučit dílčí cenové úpravy. Telekomunikační úřad totiž návrhy cen Telecomu ještě definitivně neposvětil.

"Rozhodně si ještě musíme některé věci vysvětlit," říká šéf ČTÚ David Stádník. Jeho úřad totiž maximální ceny reguluje, a než je veřejně vydá ve věstníku, může ceny ještě změnit.

Co bude nového

Připravované balíčky Českého Telecomu
(od dubna 2001)

Měsíční paušál Málo volající Standard * Top
Hlavní linka 175 175 225
Podvojná linka 100 100 130
Cena hovoru za minutu
Volný kredit 60 0 0
Místní - ve špičce 2,90 1,45 1,45
Místní - mimo špičku 1,60 0,80 0,80
Meziměsto - špička 7,40 3,70 3,50
Poznámky: * platí již od 1.1.2001, u místních hovorů
se počítá minimální cena za 2 min. spojení, údaje v Kč.

Telecom si bude vždy účtovat poplatek minimálně za dvě minuty místního hovoru, u meziměstských a mezinárodních nejméně za minutu. Další suma provolaných peněz potom bude volajícím u místních hovorů naskakovat po jedné minutě, u meziměstských po půl minutě a mezinárodní hovory si bude Telecom účtovat po vteřině.

Od ledna tak úplně zruší dnešní dvouminutové impulsy. Cena za zřízení telefonu bude stát pro byty i podniky stejně jako v letošním roce, tedy tři a půl tisíce korun, ale podle aktuálních nabídek ji chce Telecom v průběhu roku snižovat.

Kolik bude stát od ledna účet?
Hovory ve špičce Hovory mimo
špičku
Délka (v min) stará cena nová cena stará cena nová cena
1 2,60 2,90 2,60 1,60
2 2,60 2,90 2,60 1,60
3 5,20 4,35 2,60 2,40
5 7,80 7,25 5,20 4,00
10 13,00 14,50 7,80

8,00

Poznámka: minimálně si Telecom účtuje dvě minuty, pro
příští rok ruší 17 impulsů (2 minuty) zdarma.

Stejně jako letos budou zákazníci platit i ve veřejných telefonních automatech. "Mezinárodní hovory budou nižší než letos, na jejich konečné verzi se ještě pracuje," dodává Klíma. Hotov není ještě ani nový ceník pro připojení k internetu pomocí linek Telecomu. Nemělo by však být dražší než letos.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.