Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Telefónica Czech Republic se změní na M Telecom. Značka O2 zůstane

  9:34aktualizováno  9:34
Akcionáři Telefóniky Czech Republic budou hlasovat o změně názvu firmy na M Telecom. Hlasování proběhne 12. března. Změní se však jen název firmy, obchodní značka O2 zůstane. Nový majoritní vlastník PPF na ni má právo ještě čtyři roky.

Firma se v červnu 2006 přejmenovala na Telefónica O2 Czech Republic a sloučila se s mobilním operátorem Eurotel. Od září téhož roku pak firma začala používat komerční značku O2, čímž ze světa zmizel Eurotel. | foto: O2

"Důvodem ke změně názvu společnosti je fakt, že se změnil majoritní vlastník. Telefónica už není největším akcionářem," podotkl mluvčí Hany Farghali. Odkoupení většinových podílů v české a slovenské pobočce Teléfoniky skupinou PPF schválila v půlce ledna Evropská komise. Investiční společnost nejbohatšího Čecha Petra Kellnera získala v české Telefónice 65,9 procenta akcií, ve slovenské sto procent. Cena za transakci byla 63,6 miliardy korun.

Kellner přebírá české O2, nudit se nebudou zaměstnanci ani zákazníci

Firma již na konci ledna učinila některé personální změny. Dozorčí rada do funkcí členů představenstva zvolila Martina Vlčka a Michala Frankla. Novým předsedou dozorčí rady byl zvolen ředitel investiční divize PPF Martin Štefunko. Do dozorčí rady byl kooptovaný spolu se spoluvlastníkem PPF Ladislavem Bartoníčkem, který se stal prvním místopředsedou, a Vladimírem Mlynářem, který je v PPF zodpovědný za PR a vztahy s veřejným sektorem.

Největší tuzemská telekomunikační firma také minulý týden oznámila, že sníží počet divizí z devíti na sedm a výrazně zjednoduší strukturu firmy. Rozpustí divize Marketing, Podpůrné služby a Korporátní komunikace a nově vytvoří samostatnou divizi IT. Cílem tohoto opatření je zeštíhlení organizace a s tím spojené zrychlení rozhodovacích procesů.

Telefónica má v Česku kolem 5,1 milionu mobilních zákazníků a provozuje 1,4 milionu pevných linek. V roce 2012 měla firma čistý zisk 6,78 miliardy korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.