Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zisk Telefóniky klesl v pololetí o desetinu na 3,25 miliardy

  7:26aktualizováno  7:26
Společnosti Telefónica v prvním pololetí klesl zisk o 9,9 procenta na 3,25 miliardy korun. Konsolidované výnosy z podnikání se snížily meziročně o 2,8 procenta na 25,1 miliardy korun. Výsledky jsou v souladu s očekáváním analytiků.
Pražské sídlo společnosti Telefónica O2. Ilustrační foto

Pražské sídlo společnosti Telefónica O2. Ilustrační foto | foto: Martin MrázMF DNES

V samotném druhém čtvrtletí firma vydělala 1,63 miliardy korun, výnosy poklesly meziročně o 2,4 procenta a dosáhly 12,7 miliardy korun. V posledních čtyřech čtvrtletích se hospodaření zlepšilo díky pozitivnímu vývoji výnosů z mobilních služeb a rostoucím výnosům na Slovensku. Počet zákazníků Telefónica Slovakia meziročně vzrostl v prvním pololetí o skoro čtvrtinu.

"Jsem rád, že naše výsledky v oblasti nárůstu zákazníků i finanční oblasti ve druhém čtvrtletí potvrdily zlepšující se trend. Udrželi jsme solidní nárůst zákazníků v klíčových oblastech, což představuje významný úspěch na vysoce konkurenčním trhu," uvedl ředitel pro finance Telefónica Czech Republic Jesús Pérez de Uriguen.

Počet mobilních zákazníků Telefóniky se za prvních šest měsíců roku zvýšil o dvě procenta na 4,96 milionu. Hlavním důvodem bylo zvýšení počtu klientů smluvních služeb, kterých meziročně přibylo 64 tisíc. Podíl smluvních klientů tak v červnu dosáhl rekordních 62,7 procenta. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl v prvním pololetí na 396,50 Kč.

Počet pevných linek klesl do konce června meziročně o čtyři procenta na 1,54 milionu. Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek se snížily v prvním pololetí meziročně o šest procent na 10,58 miliardy Kč.

Počet zákazníků služeb vysokorychlostního internetu xDSL se zvýšil o šest procent na 894 tisíc, přičemž 23 procent z nich využívalo vysokorychlostních přípojek VDSL.

Konsolidované investice dosáhly v prvním pololetí 2,17 miliardy Kč, což je meziročně o deset procent méně. Společnost nadále směřovala své investice do zvýšení kapacity a rozšíření pokrytí 3G sítě. Ta je tak dostupná pro 76 procent obyvatelstva.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidl začíná v Polsku konkurovat cestovním kancelářím.
Diskontní Maledivy i Dubaj. Lidl v Polsku začal nabízet zájezdy

Polské cestovky mají od úterý těžkého soupeře. Na trh s dovolenými vstoupil německý diskont Lidl. Do pravidelné nabídky domácích i zahraničních zájezdů zařadí...  celý článek

Nový generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.
Prazdroj mění ředitele. Liversage řídil pivovary v Ghaně či Svazijsku

Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje je od čtvrtka Grant Liversage. V pivovarnictví začal sbírat zkušenosti v roce 1997 v Jižní Africe. V nejvyšší...  celý článek

Obchodní dům Garhammer v německém Waldkirchenu
Z tradice stojíme u pultu, říkají majitelé německého obchodního domu

Majitelé tradičního obchodního domu s módou Garhammer, starší Christoph i o jedenáct let mladší Johannes, působí jako sympaťáci. Když stojí za pultem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.