Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Telefony Nokia válcují konkurenci

  15:12aktualizováno  15:12
Finský výrobce mobilních telefonů a mobilních sítí Nokia zvýšil ve třetím čtvrtletí loňského roku svůj celosvětový tržní podíl na 30,6 procenta, zatímco ve druhém čtvrtletí činil 27,5 procenta. Vyplývá to z údajů výzkumné skupiny Dataquest. Podíl americké společnosti Motorola, která je dvojkou v oblasti mobilních telefonů, se na světových trzích ve sledovaném čtvrtletí naopak snížil na 13,3 procenta z předchozích 15,6 procenta. Další příčky obsadily Ericsson, Siemens a Alcatel.
Tržní podíl (v procentech)
  III/Q 2000 IIQ/2000
Nokia 30,6 27,5
Motorola 13,3 15,6
Ericsson 9,7 10,3
Siemens 8,6 pod 5,6
Alcatel 5,6 5,6

Výkonný ředitel Nokia Jorma Ollila po zveřejnění výsledků uvedl, že společnost, která je největším a nejziskovějším světovým výrobcem mobilních telefonů, získala ve sledovaném období pouze několik procentních bodů.

Na prosincovém výročním zasedání analytiků v Londýně přitom uvedl, že Nokia v příštích třech letech hodlá růst rychleji než celkový trh mobilních telefonů a získat tak podíl na úkor svých konkurentů.

Dodal, že Nokia chce být lídrem na trhu všech produktů mobilních telefonů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.