Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Telekomunikační gigant AT&T se rozštěpí

  16:43aktualizováno  16:43
Americká telekomunikační společnost American Telephone & Telegraph (AT&T) hodlá zahájit rozsáhlou restrukturalizaci, v jejímž rámci se rozdělí na čtyři zcela samostatné subjekty. Chystaný krok tak znamená největší změny od roku 1984, kdy se firma rozpadla a vytvořila regionální telekomunikační společnosti známé pod názvem "baby bells". Plán počítá s tím, že se každá z hlavních jednotek skupiny stane veřejně obchodovatelnou společností. To znamená, že akcionáři vlastnící akcie AT&T budou po reorganizaci držet cenné papíry celkem čtyř firem, které budou součástí jedné skupiny.

AT&T již v minulých měsících uvažovala, jak by nejlépe zvýšila cenu svých akcií, protože zatímco internetové a datové služby zažívají značný růst, poptávka po dálkovém spojení prochází zcela odlišným vývojem.

"Reorganizace přitom znamená obrat v dosavadní strategii firmy, která se chtěla stát komunikační společností "na všechny vzdálenosti".

Aktivity v bezdrátovém přenosu a kabelové televizi budou převedeny do dvou oddělených firem, s jejichž akciemi se bude obchodovat samostatně, zatímco telefonní služby určené pro běžné spotřebitele budou součástí jiné firmy, k níž budou vydány tzv. "tracking stocks".

To, co je v současné době jádro AT&T, pak bude sloužit jako firma se zaměřením na poskytování obchodních služeb pro klienty posledně jmenovaného subjektu.

Vytvořením nové organizační struktury vzniknou firmy, které si nebudou muset na vnitřní úrovni konkurovat ani se snažit o získání významnějšího postavení v rámci skupiny.

Pro investory by změny nicméně měly znamenat přínos, protože držitelé akcií jasně profilovaných společností budou mít možnost výkonnost těchto firem poměřovat s konkurencí a lépe tak stanovit jejich hodnotu.

Hlavní společnost ponese název AT&T Business, bude právním držitelem značky AT&T a zároveň také mateřskou společností značky AT&T Consumer.

Zisk AT&T klesl klesl ve třetím čtvrtletí meziročně o 12 procent, bez započítání jednorázových položek na 1,44 miliardy z 1,63 miliardy dolarů ve stejném období loňského roku. Tržby společnosti vzrostly o čtyři procenta na 16,98 miliardy dolarů.

Finanční výsledky AT&T jsou pod vlivem ostrého konkurenčního boje na trhu telefonních služeb pro domácnosti, ale i firemních zákazníků. Příjmy z prodeje služeb spotřebitelům klesly o 11 procent, tržby od firem se zvýšily o 2,5 procenta.

Chuť si společnost spravila jako mobilní operátor, ale především u divize datových služeb pro podnikatelskou sféru, jejíž příjmy stouply o více než 20 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.